Het is vijgenseizoen: 7 x waarom vijgen super gezond voor je zijn

We hebben weer een overduidelijk ondergewaardeerd vruchtje gevonden: de vijg. Niet alleen bijzonder lekker, maar ook nog eens bijzonder gezond. Dit vruchtje, zowel vers als gedroogd heeft namelijk de volgende leuke bijwerkingen:

1. Spijsvertering

Jup, deze sappige fruitjes zijn geweldig voor je spijsvertering. Ze bevatten namelijk erg veel vezels en daar worden onze darmen weer blij van.

2. Cholesterol

Ook verlagen deze vruchten je cholesterol. Kun je die rode biefstuk met een gerust hart opsmullen na het verorberen van een vijgje (misschien is het toch niet zó makkelijk..).

3. Exfoliëren

De huid van de vijg kun je gebruiken om te exfoliëren. Lepel hem eerst leeg (yum!) en gebruik vervolgens de binnenkant van de schil om je gezicht van dode velletjes te ontdoen.

4. Bescherming

De antioxidanten in vijgen kunnen je beschermen tegen bepaalde vormen van kanker.

5. Bloeddruk

Last van een hoge bloeddruk? Dan kunnen vijgen je een natuurlijk medicijn bieden. De calcium en magnesium die in vijgen zitten kan hypertensie aanzienlijk verlagen.

6. Huid

Vijgen zorgen ook nog eens voor een prachtig huidje van binnenuit door alle omega 6 die ze bevatten.

7. Botten

Én ze houden je botjes sterk. Dat is nog eens superfood.

Reageer op artikel:
Het is vijgenseizoen: 7 x waarom vijgen super gezond voor je zijn
Sluiten