Aha! Zo zorg je ervoor dat je tot 36 uur na het sporten nog calorieën blijft verbranden

Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar het kan echt: 36 uur na het sporten nog steeds calorieën verbranden. Zo hoef je niet vaak die gym in, maar bezorg jij jezelf toch een killer body. Dit simpele trucje bespaart je een heleboel tijd én energie.

Zo min mogelijk tijd in de sportschool besteden, maar wel maximaal resultaat boeken? Dat hoef je ons niet twee keer te zeggen. Maak kennis met het afterburn-effect, je nieuwe beste vriend.

Zo blijf je tot 36 uur na het sporten nog calorieën verbranden

Wij stellen je graag voor aan EPOC (Excess Post Oxygen Consumption), ook wel het bekende afterburn-effect. Dit houdt in dat je spieren na de inspanning extra zuurstof nodig hebben om af te koelen, waardoor je metabolisme een boost krijgt en je dus calorieën blijft verbranden.

Maar dat afterburn-effect krijg je niet zomaar. Helaas is een half uurtje op de loopband niet genoeg voor EPOC, maar een HIIT-training (High Intensity Interval Training) wel. De hoge intensiviteit van een HIIT-training triggert het afterburn-effect. Omdat jij je lichaam tot het uiterste drijft, heeft je lijf meer tijd nodig om te herstellen en dus ook meer zuurstof. Die calorieën verbrand jij daarom in Speedy Gonzales tempo.

De beste HIIT-trainingen op YouTube

Geen zin om de gym in te duiken, maar wel duizend calorieën per uur verbanden? Op YouTube vind je genoeg HIIT-trainingen die hartstikke goed hun werk doen en wij zetten er een paar op een rijtje.

30-Minute No-Equipment Cardio & HIIT Workout

Get ready to torch calories with Le Sweat founder Charlee Atkins! This no-equipment workout includes three circuits that are going to get your heart rate up and have you feeling the burn. The ab sections at the end will definitely have you feeling Le Burn!

Ultimate HIIT Workout for People Who Get Bored Easily – Fat Burning HIIT Cardio Workout

Printable Fat Burning HIIT & workout info @ https://goo.gl/zndDg8 Search over 500 free workouts by length, difficulty, training type, muscles used, calorie burn & more @ https://goo.gl/MCImAB Workout Programs for fast, safe, lasting results: http://bit.ly/13EdZgX We use PowerBlock’s adjustable dumbbells: http://bit.ly/yDWK7V Keep up with us on facebook @ http://on.fb.me/1nLlLwY Instagram

15 Minute Fat Burning HIIT Workout with No Equipment | Full Body at HOME or GYM

A no equipment, super sweaty HIIT workout you can do anywhere and follow-along easily 🙏 For 40 unique HIIT workouts, or any of my training and nutrition guides approved by a world-leading nutrition expert, go to www.natachaoceane.com ❤️ The 15 minute HIIT workout: each exercise is performed for 30s and followed by 30s rest.

30-Minute HIIT Cardio Workout with Warm Up – No Equipment at Home | SELF

In this high intensity cardio bodyweight workout from trainer Lita Lewis, you’ll spike your heart rate with high-knees, fast feet, and star jumps; plus work your core and lower body with jumping lunges and planks – at home! No equipment needed! Still haven’t subscribed to Self on YouTube?

Lees ook: 6 x waarom een sportschool lidmaatschap hetzelfde is als daten

Janitv

Reageer op artikel:
Aha! Zo zorg je ervoor dat je tot 36 uur na het sporten nog calorieën blijft verbranden
Sluiten