4 x makkelijke manieren om je dag te beginnen en binnen no time in shape te komen

Yay, het is lente, de zon schijnt en we willen op terrasjes zitten met wijn, bitterballen en kaas. Maar oeps, dat is niet bevordelijk om je lichaam fit en gezond te houden. Gelukkig hebben we vier simpele én leuke methodes om razendsnel een fitgirl te worden. Gewoon thuis, voordat je de deur uitgaat.

Fitnessbal

Ah, wat hebben we vroeger veel lol gehad op een skippybal. Deze bal is echter zonder handvat en uitermate geschikt om je rug- en beenspieren mee te trainen. Nu denk je misschien: maar ik wil een strakke buik. Nou, de rug- en beenspieren zijn de grootste spiergroepen van je lichaam. Door die sterk te maken, verbrand je meer energie in ruststand en val je dus gemakkelijker af.

Je kunt de bal bijvoorbeeld gebruiken voor squats, als je de bal tussen jou en de muur klemt. Je rug kun je gemakkelijk trainen door met je buik op de bal te gaan liggen en telkens je bovenlichaam op te trekken.

Resistant band

Ook wel ‘tube’ genoemd. Het is een soort elastiek met handvatten en de trainingsmogelijkheden zijn eindeloos. Op Youtube zijn veel filmpjes te vinden die je kunt volgen. Onze favoriete is de tien minuten durende bikini body resistance band workout. Dat is namelijk ideaal om ’s ochtends voor werktijd te doen. Of als je warming-up als je een rondje gaat hardlopen.

Hoelahoep

Voor deze oefening heb je wel een beetje ruimte nodig in je woonkamer. Maar als je je meubels eenmaal aan de kant hebt geschoven is het het allemaal waard. Want wat is het leuk om weer te leren hoelahoepen. Vooral de verzwaarde fitnesshoepels zijn goed voor de taille en buik, want dan is het meteen een krachttraining. Als je dit een paar keer per week twintig minuutjes doet – en je kunt gewoon ondertussen Netflixen – heb je binnen no time die platte buik waar je van droomt.

Kettlebell

Dit is top als je je hele lichaam wilt trainen, of juist bepaalde spiergroepen sterker wilt maken. Want met een kettlebell kun je werkelijk alles. Als je de kettlebell intensief gebruikt kun je er zelfs 400 calorieën mee verbranden in minder dan een half uur tijd. Chill toch? Er zijn ook goede oefeningen te vinden als je spiermassa wilt kweken in plaats van wilt afvallen. Met het attribuut kun je namelijk zowel je vetverbranding stimuleren als de spiergroei bevorderen. Hierdoor ben je razendsnel in shape en voel je je fit en gezond.

LEES OOK: ‘Ik viel 59 kilo af en het litteken op mijn buik staat voor hoe mooi ik nu ben’
ziekenhuis

Reageer op artikel:
4 x makkelijke manieren om je dag te beginnen en binnen no time in shape te komen
Sluiten