5 x hoe je een Queen B wordt in diëten en daten

Lotte Nijborg 25 mrt 2015 Love

Diëten en daten, had je ooit gedacht dat er een gemeenschappelijke deler te vinden zou zijn? Of vijf? Het is toch écht waar.

1. Wees realistisch

We hebben al vaker aangegeven dat het belangrijk is om realistische doelen te stellen als je gaat diëten. De kans is namelijk groter dat je afhaakt als je geen realistische doelen stelt omdat de lat té hoog ligt. Zeg in plaats van ‘ik wil minimaal tien kilo eraf’ dat je ‘gelukkig wil zijn met jezelf in de spiegel’. Het begint allemaal bij zelfvetrouwen.

En dat zelfvertrouwen mag je ook best wel bij hem hebben. Als hij je niets terugstuurt, ga dan niet treurig in een hoekje zitten wachten tot hij dat wel gaat doen. Leg de lat niet te hoog. Staat hij erom bekend dat hij nog lang geen relatie gaat nemen? Stop met achter hem aan te lopen. Als jij het meisje bent dat hem het tegendeel gaat bewijzen dan beseft hij zich dat snel genoeg zelf en komt hij wel achter je aan.

2. Voorkom een overload

Het leven is helaas niet alleen maar koekjes, chocola en Gossip Girl. Probeer niet in extremen te denken maar gun jezelf eens per week een koekje of een stukje pure chocola. En mocht je een keer zondigen? Dan is je dieet nog niet verloren gegaan. Veel mensen hebben de neiging als ze eenmaal cheaten, dan ook maar gelijk alles te eten waar ze ook maar zin in hebben. Doe het niet, dat is echt zonde. Cheaten mag best met een klein dingetje, maar wees daarna weer streng voor jezelf.

Duik ook niet vol bovenop hem als je een leuke avond in de kroeg hebt gehad. Het is prima om een independent woman te zijn die als eerste een berichtje stuurt, maar laat het daarbij. Zeker als hij niet antwoordt. Als hij ook maar enigszins het idee hebt dat je stalker-trekjes hebt, dan komt er écht geen date.

3. Stop met vergelijken

Jezelf vergelijken met alle Victoria Secret Angels die iedere dag minimaal twee keer trainen om zo strak en slank te zijn? Dat is geen realistisch vergelijkingsmateriaal. Jij bent uniek en je hoeft je niet te vergelijken. Het gaat erom dat jij tevreden bent als je in de spiegel kijkt. En daar heeft de rest van de wereld vrij weinig mee te maken.

Vergelijk jezelf ook bij hem niet met zijn ex, of jezelf met dat andere meisje in de kroeg waarmee hij net stond te praten. Ga uit van je eigen kracht. Toon hem wie jij bent. Als hij daarop valt dan is het om jou. Geloof ons, dit battleplan helpt je uiteindelijk veel meer.

4. Begin je ochtend goed

Sta op en ontbijt. Het is heel belangrijk om je spijsvertering aan te zwengelen ‘s ochtends als je wakker wordt. Zeker als je wil afvallen. De verbranding op gang brengen is je grote sleutel tot succes.

Doe je telefoon uit. Als je in bed ligt heb je waarschijnlijk nog meer de neiging om naar je telefoon te staren tot er een berichtje binnenkomt, als dat berichtje al komt. Of naar zijn foto’s te kijken op Facebook, of zijn ex op te zoeken. Bespaar jezelf de kwelling. Zet een gewone wekker en kijk pas later op je telefoon.

5. Wees sterk

Soms is het moeilijk iets af te maken. Het vereist doorzettingsvermogen en wilskracht. Bedenk je iedere keer weer waarvoor je het doet. Praat jezelf moed in en vraag of mensen om je heen je willen helpen. Als je eenmaal resultaat ziet zul je weten waarvoor je het doet. En als je nee zegt tegen die lekkere appeltaart van je tante zal dat even moeilijk zijn, maar ‘s avonds zul je je trots voelen. En de volgende dag als je opstaat met een platte buik ook.

Datzelfde geldt voor hem. In het begin zal het ontzettend zwaar zijn. Geen aandacht, geen berichtjes, geen leuke foto’s om naar te kijken. Je voelt je alleen, weet niet wat je kunt doen. Je hebt de neiging om terug te gaan, maar doe het niet. We herhalen, doe het niet. De pijn zal slijten en de eenzaamheid zal langzaam verdwijnen. Gun het de tijd, en zoek afleiding.

Reageer op artikel:
5 x hoe je een Queen B wordt in diëten en daten
Sluiten