5 x onze favoriete fruitsoorten en waar ze nou eigenlijk zo goed voor zijn

Smoothies, fruitsalades, fruitijsjes en ga zo maar door. Wij zijn gek op fruit en het is ook nog eens verschrikkelijk gezond. Wij vinden dat fruit wel weer eens een klein eerbetoontje verdient. Daarom op een rijtje welke vitamins stiekem onze levens redden zonder dat we het misschien doorhebben.

1. Appels

Appels beschermen ons tegen het ontwikkelen van diabetes en astma. Wist je dat de smaak en goede stoffen van de appel overigens in de schil zitten? Laat dat schillen voortaan dus maar zitten.

2. Avocado’s

Avocado’s verlagen ons cholesterolniveau. Geschockt deze in het rijtje terug te vinden? Avocado’s vallen dus onder fruit. Echt.

3. Banaan

Bananen bevatten potassium wat helpt tegen een lage bloeddruk. Voel je je beentjes dus slap worden, eet dan snel een banaantje.

4. Bramen

Deze kleine donders zijn echte powerberries. Ze verlagen de kans op een beroerte én op kanker. Het extract van bramen zou zelfs helpen met het stoppen van de groei van longkankercellen.

5. Blauwe bessen

Blauwe bessen zijn goed tegen het ontwikkelen van ouderdomsgerelateerde ziektes zoals Parkinson en Alzheimer. Blauwe bessen kun je trouwens erg goed invriezen zonder dat het zijn goede vitamientjes verliest. Bewaar ze voor als je een keer een lekkere ontbijt smoothie wil maken bijvoorbeeld.

Reageer op artikel:
5 x onze favoriete fruitsoorten en waar ze nou eigenlijk zo goed voor zijn
Sluiten