6 guilty pleasures die juist bijdragen aan het sporten

Guilty pleasures hebben we allemaal. We zijn allemaal dol op wijntjes drinken op het terras, kaasjes eten, avondje kroegen. Maar echt handig is dat niet voor de zomer die in aantocht is. De tijd van grote truien en lange broeken komt ten einde. Iedereen begint weer massaal te bewegen om er bikini ready uit te zien. Hier wat guilty pleasure activiteiten die bijdragen aan het proces.

Drink rode wijn

Die kun je alvast aftikken. Vele onderzoeken concluderen dat één à twee glazen rode wijn iedere avond gezondheidsvoordelen kan hebben. Het verlaagt het risico op sommige chronische ziektes, inclusief hart- en vaatziekte. Het verlaagt bloeddruk en is goed voor je hart. Dit is allemaal uitermate gunstig voor als je aan het bewegen bent. Laat je bloed maar goed pompen. Maar drink niet teveel, dat heeft juist een averechts effect.

Snack de hele dag door

Met snacken wordt uiteraard niet bedoeld dat je opeens je mond vol stopt met donuts. Snack met gezonde dingen zoals fruit en nootjes (niet de borrel variant maar denk aan pistachenootjes bijvoorbeeld). Eet veel kleine hoeveelheden en je houdt je stofwisseling op gang. Zo verbrandt je meer en kom je steeds dichterbij je ultieme strand look.

Slaap wanneer je kan

Al je organen werken beter met genoeg slaap, zo ook je schildklier. Je schildklier is belangrijk voor je energiestofwisseling. Als je schildklier niet naar behoren werkt, kan het lastig zijn om gewicht te verliezen, zelfs al heb je een goed eetpatroon. Nog meer redenen om zaterdag of zondag in bed te blijven liggen.

Heb veel seks

Een wilde vrijpartij kan meer calorieën verbranden dan een uurtje in de sportschool, mits je het goed doet. Zo is het ook goed voor je hormonen en emotionele stabiliteit. Niet dat je nog meer redenen nodig hebt om zo vaak mogelijk tussen de lakens te duiken.

Eet chocolade

Donkere chocolade heeft een heleboel mineralen die goed zijn voor het lijf. Daarnaast stimuleert cacao en donkere chocolade de bloedsomloop. Het stimuleert de wanden van je bloedvaten om een stof te produceren, waardoor je bloedvaten ontspannen. Zeer handige bijkomstigheid van het eten van chocola, als overtuiging voor degenen die niet schaamteloos chocola eten.

Dans voor je spiegel

Door te dansen verbrand je heel veel calorieën. Door helemaal los te gaan zonder gêne, verbrand je nog meer calorieën. Daarnaast kun je leuk poseren voor de spiegel als de diva die je bent. Ook kun je vooruitgang van al je harde werken zien in de spiegel. Dat werkt motiverend.

LEES OOK: 12 x waarom sporten óók goed is voor je brains
sportenhd-770x462

Reageer op artikel:
6 guilty pleasures die juist bijdragen aan het sporten
Sluiten