6 manieren om de allermooiste billen ooit te krijgen

Sinds Beyoncé het woord ‘Bootylicious’ in haar mond heeft genomen staan een portie hoge billen hoog op ieders wensenlijst. Maar die krijg je niet zomaar. Dit zijn dé zes gouden tips volgens Elite Daily om ze wél te krijgen.

Of je nou een strakkere kont wil, of meer bil, er is één gouden regel: werk met gewichten. Alleen squats gaan je geen droombillen geven. Echt niet. Ondanks dat squads goed zijn voor je billen is liften de truc tot succes. Vergeet daarom de 30 dagen challenge, maar pak in plaats daarvan je gewichten en ga aan de slag.

1. Lopende lunges mét gewichten

Pak een barbell en maak je klaar voor je lunges. Dit keer doe je ze niet op je plek maar beweeg je voorwaarts. En mét gewichten. Doe aan beide kanten een set van tien tot twaalf lunges per keer. Maak vooral brede stappen. Borst vooruit en probeer je achterste knie zo laag mogelijk te krijgen.

Stap 1

Stap 2

2. Sumo squads

Pak een zware kettlebel of dumbbell en ga in een positie staan met je benen wijd. Zorg dat je tenen naar buiten wijzen. Maak ongeveer vier sets van tien tot vijftien squads per keer.

Stap 1

Stap 2

3. Kickbacks met elastiek

Deze oefening is met elastieken om extra kracht te moeten zetten bij je kickbacks. Richt je hiel naar het plafond en buig je knie licht. Doe ongeveer vier sets van tien tot vijftien kickbacks per set aan beide kanten.

Stap 1

Stap 2

4. Hip Thrusters

Leg je schouders en je nek op een bankje en leg een barbell op je heupen. Zorg dat je gewicht blijft zetten op je hakken. Duw je heupen omhoog en weer naar beneden en weer omhoog. Ook hier kun je het beste vier sets doen van tien tot vijftien thrusters per keer.

Stap 1

Stap 2

5. Cardio

Jullie gaan dit zo fijn vinden: vergeet rennen. Je hoeft niet uren op de loopband te staan. Heb je ooit wel eens een marathonloper gezien met hele mooie billen? Nou dan. Kies daarvoor juist om hele korte sprints te doen en bijvoorbeeld te traplopen. Oftewel hoge intensieve korte trainingen in plaats van urenlang rennen.

Voordeel van deze hoge intensiteits trainingen is dat het ook nog eens zou helpen tegen cellulitis. En tsja laat dat nou toevallig ook op onze billen zitten.

6. Eten

Ook je eten is belangrijk. Die voelde je vast wel aankomen. Kies voor voedsel met gezonde koolhydraten (volkoren), en voedsel met proteïne erin. Zonder kom je niet ver ook al train je nog zo hard. Eet bijvoorbeeld wat havermout voor je gaat sporten en de avond daarvoor een flink bord volkoren pasta.

Volg deze zes stappen en zeg maar hallo bootylicious!