7 realistische tips voor het bereiken van jouw ‘perfecte’ lichaam

Laten we allereerst voorop stellen dat jij perfect bent zoals je al bent. Maar als je een doel voor jezelf hebt dan is daar natuurlijk niets mis mee. Sporten voor een strakkere buik zodat jij je net wat lekkerder in je vel voelt mag zeker, maar belangrijk is dat je het altijd voor jezelf doet. Niet omdat het van iemand moet.

Wil je graag net wat strakker zijn voor het bikiniseizoen of ben je op zoek naar realistische tips zodat jij nog meer uit je work-out haalt? Wij hebben er zeven voor je op een rijtje gezet:

1. Sporten in de ochtend

Misschien is je eerste gedachte hierbij wel hell no, maar probeer het eens. Sporten in de ochtend geeft je energie voor de hele dag en het is vaak heerlijk rustig. Vooral in de zomerperiode is het heerlijk om buiten een rondje te hardlopen wanneer het nog koel is en alle vogeltjes fluiten om zo de nieuwe dag in te luiden.

2. Wees niet extreem

Ban als je wilt afvallen niet gelijk alles uit je leven. Alcohol en suikers afzweren en alleen nog maar leven op gluten vrije producten, dat is lastig vol te houden. Begin daarom met kleine stapjes, bouw je eten steeds meer op naar een dieet wat goed bij jou past. Sla vooral geen maaltijden over en geniet met mate. Alcohol drinken kan heus wel, maar drink bijvoorbeeld na een glas wijn een glaasje water.

3. Eetdagboek

Klinkt misschien als een opgave waar je geen zin in hebt maar als je wat strakker in je vel wilt zitten helpt het om bij te houden wat je op een dag allemaal eet. Gelukkig zijn daar tegenwoordig ook steeds meer apps voor, zodat jij niet altijd braaf je notitieboekje bij de hand hoeft te hebben.

4. Do what you like

Niets zo demotiverend als een sport doen die je helemaal niet leuk vindt. Zo zie je er alleen maar tegen op om te sporten en daar wordt niemand blij van. Behalve je sportschool als je gewoon je abonnement blijft betalen. Kies daarom voor de sport die jij leuk vindt om te doen, zo ben je een stuk meer gemotiveerd en happy.

5. Blijf leren

Of het nou over gezond eten is of over je eigen lichaam, wat deze twee onderwerpen betreft, raak je bijna nooit uitgeleerd. Ontdek op welk eten en welke sport jouw lichaam goed reageert, zodat je een stuk beter in je vel zit.

6. Alle beetjes helpen

Laat de roltrap voor wat hij is en kies ervoor om gewoon de trap te nemen. Een route die eigenlijk langer is dan de route die je altijd naar je huis neemt, is ook al een paar minuten van jouw dagelijkse 30 minuten beweging.

7. Be the boss

Wanneer jij gezellig uit eten gaat is de grootste vraag natuurlijk altijd: waar? Deze vraag vraagt eigenlijk altijd om een duidelijk en simpel antwoord. Beslis daarom gewoon waar jij wilt eten zodat je kan eten waar je je goed bij voelt en je zo niet eindigt bij de McDonald’s. Tenzij het je cheat day is natuurlijk.

Reageer op artikel:
7 realistische tips voor het bereiken van jouw ‘perfecte’ lichaam
Sluiten