8 tips waardoor jij sneller kan slapen

We hebben allemaal wel eens van die avonden dat je maar zit te draaien, te tossen en je je gedachtes gewoon niet uit kan zetten. De volgende dag moet je weer vroeg aan de slag. Hierbij is sneller in een fijne beauty slaap komen praktisch noodzakelijk voor je.

Gelukkig hebben we 8 tips voor jou samengesteld die je helpen om beter in slaap te kunnen vallen. Lees en pas toe:

1. In de ochtend sporten
Onderzoek heeft aangetoond dat een workout in de ochtend, waarbij je al vroeg wordt blootgesteld aan het daglicht helpt om in de avond beter in slaap te kunnen vallen. Kom maar op met die bootcamp van zeven uur ‘s ochtends.

2. Leg je elektronica weg
Nog even je secret crush checken op Instagram of een Snapchat sturen, ja wij doen het ook. Maar zet daarna wel je elektronica weg. Het liefst nog een uur voordat je eenmaal gaat slapen. Oe difficult, but needed.

3. Iets warms drinken
Bijvoorbeeld een glaasje warme melk. Even terug denken aan de tijd dat je moeder dit nog voor je maakte. Met deze fijne gedachte doezel je lekker in slaap.

4. Neem een warm bad
Even een momentje voor jezelf. Wat kaarsjes aan (het liefst iets met lavendel) en een rustig muziekje op. Onderzoek wijst uit dat je lichaamstemperatuur dan in een cool-down mode zit en je hierdoor sneller inslaap valt.

Over rustige muziek gesproken. Op Spotify heb je verschillende playlists zoals bijvoorbeeld de playlist: Gentle. Om gemoedelijk je dag af te bouwen.

5. Houd een dagboek bij
Zo, je hebt je elektronica weggelegd. Pak je oude dagboek maar weer uit de kast. Schrijf al je gedachtes, problemen of things-to-do op. Dit maakt je hoofd leeg. Dit zal je niet meer achtervolgen in je slaap.

6. De lichten dimmen
We hebben de zon overdag en de maan in de avond. Onze lichamen zijn daar op biologische wijze op geprogrammeerd. Je zult niet sneller inslaap vallen als je nog om elf uur ‘avonds met alle lichten aan op de bank zit. De lichten dimmen helpen hier wel bij én je creëert gelijk een sexy sfeertje.

7. Sexy time
En bij een sexy sfeertje hoort sexy time. Zo blijkt uit onderzoek dat je stresshormoon verlaagd als je een wilde nacht hebt gehad. En stress weg, brengt jou gelijk in een heerlijke relaxte sfeer voor een fijne nachtrust. 1+1=2

8. Niet met een volle maag slapen.
Als we nou proberen om ongeveer twee/drie uur voor bedtijd niets zwaars meer te eten dan kan je lichaam al je voedsel op een rustige manier verteren. Je spijsverteringsorganen maken hierdoor geen overuren en zo kom je gemakkelijker in slaap.

Weltrusten!

Reageer op artikel:
8 tips waardoor jij sneller kan slapen
Sluiten