Met deze 9 simpele tips krijg jij een gezondere lifestyle

Ons leven zit vol verleidingen. Lekker eten, mooie kleding en make-up, allemaal is het zo fijn om te kopen. Maar wij stellen ook altijd voornemens voor ons zelf. Minder kopen, meer sporten, gezond eten, het zijn allemaal doelen die we uiteindelijk toch moeilijk waar maken.

Maar gelukkig zijn er best wat tips beschikbaar om heel makkelijk een gezondere lifestyle te krijgen. Want gezond leven, willen we allemaal wel. Toch?!

1. Kom in beweging
En daarvoor hoef je echt niet gelijk naar de sportschool te rennen voor een abonnement. Probeer op een dag zo veel mogelijk te bewegen. Neem de fiets naar je werk, of ga na je avondeten nog een rondje lopen in je buurt. Zo kom je in beweging, verteer je je eten beter en zie je nog eens hoe leuk jouw buurt eigenlijk is. Of kies er voor om thuis te sporten, een simpel springtouw kan jou al een hele goede work out bezorgen.

2. Hydratatie
Het keyword voor een gezonde lifestyle. Drink genoeg water op een dag. Een goed glas water voor je maaltijd kan je honger al verminderen, want soms denk je dat je honger hebt, terwijl je eigenlijk dorst hebt. Neem elke ochtend een warm glas water met een beetje uitgeperst citroensap erin. Dit geeft je een enorme health boost en is heel goed voor je lichaam.

3. Houding
Let de gehele dag goed op je houding. Als je veel staat, sta dan goed rechtop. Zit je veel? Zorg dan dat je met een rechte rug zit. Een goede houding is al veel gezonder voor jouw lichaam. Voel je dat jouw lichaam snel op slot zit? Stretch dan elke ochtend als je opstaat je lichaam. Probeer je tenen aan te raken en blijf een paar minuten in die houding. Zo maak je jouw spieren goed wakker en stroomt je bloed beter door je lichaam.

4. Neem de trap
Eigenlijk overal waar je komt heb je bijna wel de keuze tussen een roltrap, lift of trap. Kies er bewust voor om met de trap te gaan, het is zoveel beter voor je. Zo kom je ook nog eens aan je extra beweging.

5. Douche bewust
Een fijne warme douche kan geweldig zijn voor je gedachtes, maar helaas is het voor jouw lichaam en haar minder goed. Nu hoef je niet gelijk Noordpool koud te douchen, maar kies voor een goede match tussen koud en warm water. Douche de laatste twee minuten met koud(er) water, zo sluiten de poriën van je lichaam en je haarschubben.

6. Eten
We zijn de hele dag druk bezig. Goed en mindfull eten is hierbij erg belangrijk. Hoe verleidelijk het ook is om even snel wat naar binnen te werken, is dit niet goed voor je. Neem de tijd om rustig te eten, het liefst op een andere plek dan waar je al de hele dag werkt. Zit rechtop en kauw goed op je eten. Wees bewust van wat je eet, zo heb je een voller gevoel en het is gezonder voor je lichaam.

7. Kijk omhoog
Als je buiten loopt, probeer dan je telefoon in je tas te laten. Neem alles in je op wat je buiten ziet, de mensen, de straten, de vogeltjes, zo ontspan je meer. Het is belangrijk om soms even niet bereikbaar te zijn en even tijd voor jezelf te nemen.

8. Geef je ogen rust
Zit jij voor werk veel achter de computer? Zorg dan goed voor je ogen. Geef ze zo nu en dan rust, en ga even lekker naar buiten. Zo heb jij een betere concentratie en kunnen je ogen ook weer even bijkomen. De belangrijke regel die je hiervoor kunt volgen is de 20-20-20 regel. Voor elke 20 minuten die je achter de computer doorbrengt, kan je het beste twintig minuten wegkijken naar iets wat twintig meter verderop is. Goed excuus om even je gezellige collega gedag te zeggen.

9. Slaap
Berg 30 minuten voordat je gaat slapen al je elektronische apparaten op. Zet je telefoon uit en ga lekker lezen of gewoon rustig liggen met je ogen dicht. Zo krijg jij een beter slaapritme wat voor een gezonder lichaam zorgt.

Reageer op artikel:
Met deze 9 simpele tips krijg jij een gezondere lifestyle
Sluiten