9 x gezonde manieren om snel gewicht te verliezen

Leigh

Gewicht verliezen gebeurt niet s’nachts en het gebeurt al helemaal niet wanneer je het op de verkeerde manier doet. Belangrijk is een gezonde levensstijl en op de goede momenten eten. Met deze negen tips, verlies jij gewicht, maar wel op de gezonde manier.

1. Drink twee glazen water voor een maaltijd

Het drinken van water is over het algemeen heel erg goed voor je spijsvertering. Maar wanneer je twee glazen drinkt, net voordat je aan je maaltijd begint, zal dit helpen om minder te eten. Je bent sneller vol en je eet zo precies genoeg.

2. Skip je ontbijt nóóit

Het is écht de allerbelangrijkste maaltijd van de dag. Wanneer je niet ontbijt, spaart je lichaam energie en je stofwisseling wordt vertraagd. Dit is absoluut geen goed begin van je dag. Wanneer je niet ontbijt, zal je eigenlijk de hele dag honger blijven houden. Waarna je stiekem alleen maar slechte dingen gaat eten.

3. Focus op genoeg groente en fruit

In plaats van koolhydraten volledig uit je systeem te verbannen, kun je veel beter kiezen om meer groente en fruit te eten. Helemaal geen koolhydraten is ook niet goed voor je, je lichaam heeft ze ook nodig.

4. Laat suikerrijke dranken staan

Drink water, alleen maar water. Dranken zoals cola en frappucciono kun je beter laten staan. Je lichaam heeft dit ten eerste niet nodig en daarnaast zitten er veel te veel suikers in. Water is jouw antwoord.

5. Minder met zoute snacks

In plaats van zoute nootjes of chips, kun je veel beter kiezen voor rauwe groente met een dip. Zoute snacks, houden te veel water vast. Wanneer je dit laat liggen, voel je je veel minder opgeblazen.

6. Eet op een rustig tempo

Het kost tijd, om je hersenen te laten realiseren dat je geen trek meer hebt. Wanneer je rustig eet, zit je ook sneller vol en stop je met eten wanneer je écht genoeg hebt.

7. Blok je work-out in je agenda

Zorg dat je aan het begin van de week al weet wanneer je gaat sporten. Dit is goed voor je mind set. Je weet dat het tijd is om te gaan en houdt hier rekening mee. Daarnaast is het belangrijk om een bepaald programma aan te houden, zo weet je lichaam waar het aan toe is.

8. Slaap goed

Slaap is het √°llerbelangrijkste voor een gezonde leefstijl. Maak een nacht van ongeveer acht uur en je zit helemaal gezond in je vel.

9. Focus op kleine dingen

Kleine dingen tellen ook mee. Je weet dat je streefgewicht er niet binnen een dag is, wees daarom blij met kleine dingen.

LEES OOK: Houd je aan deze 7 geboden en je hebt gegarandeerd een gezonde levensstijl