Abs waar je U tegen zegt? Je krijgt ze zo in maar 7 minuten

Lotte

Super strakke abs krijgen met maar zeven minuten sporten? Australisch fitness trainer Kayla Itsines heeft dé work-out voor je die maar zeven minuten duurt en waardoor je een wasbordje krijgt waarmee je bijna echt de was kunt doen.

Het enige wat je hoeft te doen? De oefeningen volgen en een timer op je telefoon zetten. Wij hebben de oefeningen voor je op een rijtje gezet, als je precies deze volgorde aanhoudt krijg jij de abs waar iedereen van onder de indruk zal zijn. Herhaal de oefeningen binnen zeven minuten zo veel als je maar kan.

1. Vijftien keer bent-leg jackknifes

Gebruik voor deze oefening gewichtjes van twee kilo. Ga vervolgens op je rug liggen met de gewichtjes in je handen en je armen gestrekt omhoog. Zorg ervoor dat je benen tegen elkaar aanliggen, met de voeten naast elkaar. Trek je knieën naar je borst toe terwijl je tegelijkertijd met je armen richting je enkels gaat. Vervolgens eindig je in een gestrekte houding en herhaal je dit nog veertien keer.

2. Vijftien keer straight-leg raises

Ga plat op je mat liggen met je armen langs je zij. Breng je benen naast elkaar gestrekt omhoog. Zorg ervoor dat je billen helemaal van de grond raken, dan telt dit als één keer. Als je weer met je benen naar de grond toe gaat, raak deze dan niet aan. Herhaal nu nog veertien keer.

3. Vijftien keer ab-bikes

Zoals de naam al zegt, fiets je als het ware, alleen dan op de grond. Breng je handen achter je hoofd in je nek en trek je knieën op naar je borst. Je linkerbeen hoort richting je rechterborst te gaan en je rechterbeen richting je linkerborst. Lift je schouders en hoofd van de grond en dan telt dit als één keer.

4. Vijftien keer cross mountain climbers

Ga in de planking positie. Zorg ervoor dat je schouders gelijk staan tot je armen en handen. Breng je rug en billen omhoog en ga vervolgens met je linkerknie richting je rechter elleboog. Ga weer terug in de plank positie en breng nu je rechterknie richting je linker elleboog. Herhaal nog veertien keer.

5. Vijftien keer snap jumps

Ga weer in de planking positie, met je voeten naast elkaar. Spring vervolgens naar voren waarbij je eindigt met je voeten tussen je handen in met gebogen knieën. Zonder je handen op te tillen spring je weer terug in de plank positie. Dit telt als één keer.

6. Vijftien keer sit-ups

Liggend op je rug met je benen gestrekt, breng je je handen achter je hoofd terwijl je ellebogen naar buiten wijzen. Ga vervolgens helemaal omhoog terwijl je met je linkerhand langs je rechterknie de grond aanraakt. Ga weer liggen op je rug en kom vervolgens omhoog terwijl je dit nu met je rechterhand langs je linkerknie doet. Herhaal nog veertien keer.

7. Vijftien keer tuck jumps

Ga staan terwijl je voeten gelijk staan tot de stand van je heupen. Houd je armen voor je borst gebogen tegen elkaar. Ga in de squat positie en spring omhoog. Breng terwijl je springt je knieën richting je ellebogen, zodra je landt, ga je weer in de squat positie. Dit telt als één keer, herhaal nog veertien keer.