Met deze fitnessoefeningen heb je binnen no time een afgetrainde buik

We hebben ein-de-lijk de lente mogen inluiden en dat betekent dat ook de zomer al voor de deur staat. De tijd waarin je lekker op vakantie gaat, festivals bezoekt en veel terrasjes afstruint op zoek naar de beste rosé. Nou gaat wijn niet helemaal samen met een intens sportschema maar je kunt er ook met minder moeite afgetraind uitzien.

Afvallen hoeft niet per se te betekenen dat je alles moet laten staan. Als je tóch een afgetrainde buik wil hebben (en zeker die rosé’s op het terras niet wil skippen) zijn er wel een aantal oefeningen waar je je abs intensief mee traint.

Aftrainen in plaats van afvallen

Veel vrouwen noemen de BBB-zone (buik, billen en benen) hun probleemzone. Als je vet wil verliezen op je buik kun je dat het beste doen door doelgericht je spieren in die zone te trainen. Deze vijf buikspieroefeningen vormen samen de perfecte workout om je abs te tonen.

1. Single Leg Reverse Crunch

Laat je schouders niet op de grond rusten voor een optimaal effect.

Een bericht gedeeld door Sammie Jean (@gypsy_jean_) op

2. Side Plank

Een bericht gedeeld door Synergy Hot Yoga (@synergy_hot_yoga) op

3. Ab Wheel Rollout

Deze oefening is absoluut voor gevorderden maar als je hem eenmaal onder de knie hebt is het de perfecte toevoeging aan je workout.

Een bericht gedeeld door Johnny Tieu (@quacktieu) op

4. Dumbbell workout

Een bericht gedeeld door Elise Young (@elisesbodyshop) op

5. Knee Raises

Hier heb je wel de sportschool voor nodig want je zult je ergens aan omhoog moeten trekken.

Een bericht gedeeld door Veronique Veronique (@veronique.veronique) op

Gaat je dit makkelijk af? We hebben nog veel meer oefeningen voor je op een rij gezet en die vind je hier.

Reageer op artikel:
Met deze fitnessoefeningen heb je binnen no time een afgetrainde buik
Sluiten