Als je deze dingen doet lukt afvallen waarschijnlijk niet

Nu we nog maar 65 dagen van kerst verwijderd zijn kom je misschien op het idee om dat afvallen serieus aan te pakken voor je alles er weer aan wil smikkelen. Toch lijkt dit iedere keer een stuk moeilijker dan je misschien dacht. Hoe komt dat? Lukt niet komt niet langer in je woordenboek voor als je het volgende aanpakt.

Afvallen lukt niet door deze dingen

Lees het onderstaande door en pas het aan als afvallen niet lukt bij jou:

1. Je krijgt nog (te) veel calorieën binnen

Afvallen gaat echt niet alleen maar om calorieën tellen. Maar alle begin is moeilijk. Als je begint met kijken wat je allemaal in je lichaam stopt weet je ineens waarom er geen gewicht af gaat. Misschien krijg je relatief ‘veel’ calorieën binnen.

Vervang frisdrank voor water (met een smaakje) en eet niet overal saus bij. Meer groente, iets minder aardappel en vooral niet te vet vlees… Dan ben je al redelijk goed op weg.

2. Je bent te gefocust op de weegschaal

Je weet dat je gewicht verliest als je weegschaal een lager getal aangeeft. Staar je er niet op blind. Uiteindelijk gaat het erom hoe jij je in je vel voelt en hoe je kleding zit. Merk je dat je broek losser zit nu je gezonder eet? Dan weet je dat je progressie boekt.

Een overzicht met alle informatie over afvallen

3. Je beweegt te weinig

Klinkt logisch en ja, je weet heus wel dat je iedere dag een half uur moet bewegen. Maar doe je dat ook écht? Als je geen tijd hebt om een uur te beuken in de sportschool met de meiden zijn micro work-outs misschien iets voor jou.

Letterlijk iedere vorm van beweging is meegenomen. Volg een sportfilmpje op YouTube. Kost je maximaal 15 minuten, maar daardoor zweet je toch even. Normaal gesproken zou je die tijd op de bank doorbrengen, dus je weet dat je in ieder geval iets hebt gedaan.

Eten is enorm belangrijk als je van plan bent om gewicht te verliezen, maar het lukt niet als je daarbij niet beweegt. Of laten we het zo zeggen: je versnelt het proces als je wél vaker sport. Met drie goede sportsessies per week ben je al heel goed op weg.

4. Je gaat te hard van start

Als je een alles of niets-persoon bent houd je dit nieuwe regime misschien drie weken vol. Maar met iedere dag in de sportschool staan en extreem gezond eten doe je jezelf waarschijnlijk echt geen plezier. Je houdt iets pas vol als je het goed integreert in je leven.

Ga dus niet als een malle uit de startblokken, maar bouw alles rustig op. Je hoeft echt niet chocolade uit je leven te verbannen en ja, in het weekend mag je echt wel een wijntje. Of twee. Zolang je de rest van de week beter op je voeding let én meer beweegt lukt dat afvallen jou echt wel.

Wil je afvallen zonder te sporten?

Afvallen zonder sporten? Zo doe je dat

Reageer op artikel:
Als je deze dingen doet lukt afvallen waarschijnlijk niet
Sluiten