Afvallen: 5 tips om tijdens de quarantaine wat strakker in je vel te zitten

Veel mensen zitten al een dikke maand binnen. Er zijn mensen aan het bakken geslagen, er zijn mensen die zich iets te veel vergrijpen aan de wijn en er zijn mensen die niet van de snoep/chips/koek kunnen afblijven door de verveling die toeslaat. Mocht je het over een andere boeg willen gooien en een paar kilo willen afvallen, lees dan mee.

Afvallen tijdens quarantaine

Maar wat nou als je dit moment juist gebruikt om fitter te worden? Door gezond te eten en veel te bewegen kun je toch wel wat afvallen. In deze gekke tijden is er al niet zoveel te doen dus alle focus kan naar een gezondere levensstijl gaan. Hebben wij jullie al een beetje warm gekregen? En ben je benieuwd welke vijf tips je door deze tijd helpen om een beetje strakker in je vel te zitten?

1. Water is the key


Water is het beste wat je kan drinken omdat hier niets slechts in zit (denk aan suikers en dergelijke). Wist je dat het drinken van water zorgt voor een snellere spijsvertering? En dat wanneer je een halve liter water drinkt voordat je gaat eten (ontbijt, lunch en diner) je sneller verzadigd bent en dus minder eet? Zorg dus dat je altijd een glas water naast je hebt staan. Want hydrateren kun je leren ;-).

2. Koffie

Skip de latte machiatto’s en de caramel fapruccino’s. Vanaf nu gaan we voor het echte werk. Drink zwarte koffie zonder suiker. Wist je dat het drinken van koffie je spijsvertering versnelt en ervoor zorgt dat je sneller vet verbrandt? Lees hier meer over afvallen dankzij koffie. En no worries, die lekkere haver cappuccino mag je echt nog wel eens drinken. Maar probeer het dan af te wisselen met een zwarte koffie of espresso.

3. Pas op met toegevoegde suikers

Je weet vast wel dat suikers niet goed voor je zijn, maar veel mensen weten niet hoeveel impact toegevoegde suikers hebben op je gewicht. Wist je dat wanneer er meer dan 8 gram suikers per 100 gram zijn toegevoegd aan een product, het eigenlijk al niet meer 100% verantwoord is. Natuurlijk kun je best wel eens cheaten, maar probeer er op te letten.

4. Koop alleen gezond eten

Als je alleen maar gezond eten in de buurt hebt, blijf je automatisch van de ongezonde dingen af op het moment dat je daar zoveel zin in hebt. Neem bijvoorbeeld als gezonde snack een stuk fruit mee, een handje noten, groentes of een hardgekookt ei. Wedden dat jij na deze snacks ook een voldaan gevoel hebt? Omdat die snacks stiekem ook best lekker zijn én omdat je nu niks ongezonds gegeten hebt.

5. Iedere dag bewegen

Cardio- en krachttraining zijn super goed om bij te houden. Juist de combinatie van die twee zorgt voor een langdurige vetverbranding. Ook al ben je misschien niet zo sportief aangelegd, probeer dan toch iedere dag te bewegen. Je kunt bijvoorbeeld door iedere dag een uurtje te wandelen al aardig wat calorieën verbranden. En een uurtje in de buitenlucht is ook nog eens goed voor je geest. Een win-win situatie dachten wij zo.

Lees ook

Afvallen terwijl je thuis zit: 10 x functionele voeding voor de lijn

Reageer op artikel:
Afvallen: 5 tips om tijdens de quarantaine wat strakker in je vel te zitten
Sluiten