Let je op de lijn? Deze snacks zijn net zo lekker als chips (beloofd)

Renée Mulckhuijse 18 jan 2019 Life

Niets zo lekker als een zak chips opentrekken op de bank. Maar zijn die tijden nu even voorbij en is afvallen je doel? Dan zijn deze tussendoortjes minstens zo lekker om te eten, maar krijg je minder ongezond voedsel binnen.

Een avond met de meiden op de planning? Dan wil je waarschijnlijk de heerlijke snacks niet vervangen door wortels met humus. Geen probleem, deze tussendoortjes kun je met een gerust hart aan je vriendinnen voeren. Of nou ja, sommige snacks dan.

Onze zusjes van NSMBL verzamelden de lekkerste hapjes voor je.

Tussendoortjes die je helpen afvallen

Als je tussen je grote maaltijden door honger krijgt is het een goed idee om deze snacks in huis te halen. Deze tussendoortjes helpen je met afvallen. Maak je gezondere keuzes en krijg je voldoende lichaamsbeweging? Dan helpt je dat om lekkerder in je vel te zitten.

1. Gemengde ongebrande noten

Gemengde ongebrande noten zijn een verantwoorde keuze. Ze zijn voedzaam, vullend en bevatten gezonde vetten. Wel zijn ze hoog in calorieën, dus wanneer je een heel zakje opeet is dat waarschijnlijk te veel voor je. Pak bijvoorbeeld één handje en neem het mee in een zakje als snack voor onderweg.

2. Kwark

Zin in wat zoets? Kies dan bijvoorbeeld voor kwark. In verhouding zitten hier veel eiwitten en relatief weinig calorieën in. Het is niet alleen top om te eten als je een actief leven hebt, maar je kunt het ook nog eens lekkerder maken door noten en fruit als topping toe te voegen.

3. Bananenpannenkoeken

Een ideaal ontbijt is een bananenpannenkoek. Zo heb je wel de lekkere smaak van een normale pannenkoek, maar dan eentje die voedzamer is. Mix een ei met een rijpe banaan en een snufje kaneel. Voeg eventueel speltmeel toe en je hebt een sterrenontbijt voor jezelf in elkaar geflanst.

Ook lekker om koud te eten in je pauze.

4. Rijstwafels

Een rijstwafel an sich is misschien iets te saai voor je. Beleg het daarom met lekker beleg zoals avocado, kipfilet, tomaatjes, hüttenkäse… Waar je maar zin in hebt.

De variatie opties zijn eindeloos, waardoor je er niet snel op uitgekeken raakt. Kies het juiste beleg om het vullend en voedzaam genoeg te maken. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je altijd eetrijpe avocado’s in huis hebt.

5. Geroosterde kikkererwten

Kan je niet leven zonder iets hartigs in je leven? Dan zijn geroosterde kikkererwten precies wat je eens wil proberen. Als je behoefte hebt aan eiwitten en vitamine B is dit een goed tussendoortje voor je.

Spoel de kikkererwten af en rooster ze in de oven met kruiden, zoals paprika. Ook de combinatie kaneel-honing is lekker, maar dan heb je niet de hartige smaak waar je zin in hebt.

Afvallen zonder de deur uit te gaan? Met deze klusjes verbrand je minimaal 100 calorieën

NSMBL

Reageer op artikel:
Let je op de lijn? Deze snacks zijn net zo lekker als chips (beloofd)
Sluiten