Aha! Push-ups helpen je eigenlijk tegen hangborsten

Body en Power

Zware krachttraining alleen voor body builders of mannen? Ab-so-luut niet. Voor vrouwen is het doen van zware training ook absoluut de moeite waard, denk maar aan de #fitgirl hype. Maar push-ups proberen we het liefste te vermijden. Je hoeft toch geen brede schouders? Nope, maar ook geen hangborsten.

Lege, slappe, theezakjes die wil je op het aanrecht hebben staan, maar niet aan jouw lichaam hebben hangen. Precies: een stevige borstpartij is waar iedere vrouw (en man) voor tekent. Maar hoe kan je hangborsten tegengaan? Push-ups zijn de sleutel.

Liftend effect

Jouw borsten worden op hun plek gehouden door de borstspieren. Als je minimaal drie keer per week jouw borstspieren traint, zullen jouw borsten ook lekker op hun plek blijven hangen. Doe je dit niet? Ja, dan zal op den duur het theezakjes effect beginnen.

Het zit namelijk zo, dat als jij jouw borstspieren traint, deze wat groter worden en daardoor jouw borsten naar voren duwen. Zo zullen ze niet zakken en gaan hangen en zorgen de spieren voor een liftend effect.

De juiste oefeningen

Maar naast push-ups heb je ook andere trainingen om jouw borstspieren een opdonder te geven. Zo kan je bijvoorbeeld normaal of schuin bankdrukken, een dumbbell fly met handgewichten doen of dumbbell pull-overs te doen.

Hup, naar de sportschool, of naar het park, of naar de woonkamer en trainen die borstspieren. Je zal jezelf later dankbaar zijn. Geen theezakjes voor jou; eerder waterballonnen. Zo eentje die, hoe hard je ook op de grond gooit, niet kapot gaat.

Deze oefeningen komen ook goed van pas: Vergeet squats: Zo krijg je echt die strakke, ronde billen waar je van droomt