Met deze buikspieroefeningen krijg jij binnen no time een strakke buik

Inga Stoit 15 aug 2018 Life

Droom jij van een sixpack maar zie je dit als onmogelijk? Met deze buikspieroefeningen, krijg jij binnen no time zichtbare buikspieren – en dat zonder al te veel moeite. 100 crunches zijn écht niet nodig, met deze kennis kom jij een heel eind:

Aan het einde van jouw workout doe je vaak wat buikspieroefeningen. Helaas is dit niet terug te zien, wanneer jij in de spiegel kijkt. Hoe je dat vanaf nu wel gaat zien, wordt duidelijk in dit artikel. Met deze simpele tricks, kweek jij dat prachtige wasbordje.

Buikspieren

Laten we beginnen bij het begin: lokaal vet verliezen bestaat niet. Alleen maar crunches doen, zorgt niet voor een platte buik. Jammer maar helaas.

Een wasbordje wordt gemaakt in de keuken, door krachttraining, cardio en buikspieroefeningen. Over het algemeen geldt dat wanneer je vetpercentage (over je hele lichaam dus) afneemt, je buikspieren beter zichtbaar worden.

Nu je weet wat er voor nodig is, is er nog een ander belangrijk aandachtspunt. Focus je bij iedere oefening op jouw buik. Wanneer je deze ten alle tijden aanspant, pluk jij hier de vruchten van. Focus je op jouw tummy, en merk het verschil.

Buikspieroefeningen

Online zijn er veel oefeningen te vinden. Maar voor een totale mooie buik (dus ook die vervelende onderbuik), is dit de effectieve lijst voor alles. Doe de plank, mountain climbers, leg raises en de ab wheel roll-out en voilà – jij krijgt een prachtige buik.

Plank
Deze oefening wordt gehaat door veel mensen. Maar dat wil wat zeggen: het werkt fantastisch. Wat tevens fijn is aan deze oefening, is dat hij maar heel kort duurt. Na een minuutje ben je er van af en heb je het toch maar mooi gedaan.

Maak een plank of brug van jouw lichaam (onderarmen op de grond, gestrekt lichaam en rust op de punten van jouw tenen). Zorg dat jouw rug gedurende de oefening recht blijft, dus niet bollen of hollen. Houd deze oefening een minuut vol.

Leg Raises
Ga gestrekt liggen op een matje, met de benen tegen elkaar aan. Plaats je armen naast je lichaam. Zorg dat je jouw hoofd laat rusten op de grond, en breng de benen de lucht in. Gooi deze met een hoek van 80 graden in de lucht, op deze manier voel jij de meeste spanning – en dat is wat jij wilt. Laat de benen zakken tot net boven de grond. Doe dit 10 tot 15 keer.

Mountain Climbers
Deze oefening lijkt qua houding een beetje op de plank, alleen zijn jouw armen gestrekt. Je trekt één voor één je knieën richting je navel. Je traint jouw buik, maar ook de arm en beenspieren (bonus). De oefening is even pittig, maar na een aantal herhalingen push jij je hier doorheen. Je weet tenslotte waar je het voor doet.

Ab Wheel Roll-out
Deze oefening doe jij met een buikspierwiel (deze kan je kopen bij winkels als Bol.com). Ga op je knieën zitten en plaats het wiel op de grond. Rol het wiel (met je armen), weg van jouw lichaam en span tegelijkertijd alles aan. Rol terug naar de startpositie en voel de burn. Dit totaalpakket aan oefeningen zorgt voor dat buikje van jouw dromen.

My Fitness Pal en meer: dit zijn de 5 beste apps voor tijdens het sporten

Reageer op artikel:
Met deze buikspieroefeningen krijg jij binnen no time een strakke buik
Sluiten