Burn baby burn – Met deze cardio workout verbrand je calorieën en zorg je voor een beter humeur

Nu we thuis zitten is het essentieel om voldoende te bewegen. Nu heb je vast al verschillende kracht workouts gevonden, maar het is ook belangrijk om wat cardio aan je routine toe te voegen. En nee, je hoeft niet direct vijf kilometer te gaan hardlopen. Je kan deze cardio workout gewoon thuis doen.

Nog een groot voordeel: door cardio krijg je gelijk een beter humeur. Dus zet je zorgen aan de kant en maak je klaar voor wat zweet.

Dit artikel verscheen eerder op NSMBL en werd geschreven door Fenna Brinkmann.

Cardio workout

Onderzoek wijst uit dat het verhogen van je hartslag je cellen en suiker gezond houdt, je humeur boost en natuurlijk je lichaam fit houdt. Zelfs zonder apparaten kan je een hele goede cardio workout neerzetten en dat is precies wat we nodig hebben. Het enige wat je nodig hebt is je eigen lichaam en natuurlijk wat motivatie. De oefeningen in deze workout zijn perfect voor beginners, zorg ervoor dat je je core aanspant en je rug recht houdt en you’re good to go.

1. Lateral high knees

Start met staan op je linkerbeen en je knie omhoog, ren met hoge passen naar de andere kant tot je op je rechterbeen staat met je knie omhoog. Ga hiermee door van links naar rechts zodat je je hartslag even flink op gang brengt. Dit kun je bijvoorbeeld een minuut volhouden.

2. Skaters

Met deze oefening breng je zowel je hartslag omhoog als dat je aan je benen werkt. Leun op één been met de ander naar achter en maak een schaatsende beweging naar de andere kant. Zorg ervoor dat je je core goed aangespannen houdt bij het doen van deze oefening.

3. Boksen en trippelen

Van trippelen op je plaats gaat je hartslag natuurlijk omhoog, maar in deze oefening gaan we een stapje verder. Naast het trippelen op je plaats, ga je ook boksen met je handen. Zo verbrand je nóg meer calorieën. Burn baby burn.

4. 180 graden springende squat

We kennen de squat natuurlijk als oefening voor je benen, maar deze squat gaat nog een stapje verder. Je springt in een squat en draait daarna je lichaam 180 graden de andere kant op en springt weer in een squat. Houd dit zeker een minuut vol.

5. Mountain climbers

Ga in een plank positie staan en trek een knie naar je andere elleboog toe. Wissel je benen telkens af en zorg dat je tempo maakt. Je zal merken dat je hartslag snel omhoog gaat.

Lees ook: Home workout: met deze workout video’s word je thuis fitter dan ooit

Reageer op artikel:
Burn baby burn – Met deze cardio workout verbrand je calorieën en zorg je voor een beter humeur
Sluiten