Lisanne de Jager
Lisanne de Jager Life 4 apr 2019

3000 mailtjes openstaan? Door deze redenen blijk jij dus hartstikke creatief

Ja, jij maakt je er misschien ook schuldig aan. Je opent eigenlijk zelden je mail en je ziet al niet eens meer hoeveel mailtjes je precies hebt. Het zijn er in ieder geval heel veel. Maar vanaf nu weet je wel dat je dus eigenlijk hartstikke creatief bent wanneer jij weer eens geen zin hebt om je hele mail door te spitten.

Het ene mailtje naar het andere over een kortingscode van een webshop negeer je, maar misschien ook dat belangrijke mailtje van je baas. Oeps. Maar maak je geen zorgen, want je bent juist hartstikke creatief.

Waarom je creatief bent als je zoveel mailtjes open laat staan

Hallo creatief brein, het is helemaal oké als je soms wat slordig met je mails omgaat en wel om deze redenen:

1. Jij hebt andere prioriteiten

Jij hebt het gewoon veel te druk met andere dingen dan met het bekijken van de mail. Jij kan miljoen andere dingen bedenken die leuker en belangrijker zijn dan je mailtjes openen. Van sporten tot wijntjes drinken met vriendinnen. En al die andere dingen zijn veel beter voor je creativiteit.

2. Jij houdt ervan om je niet aan regels te houden

Omdat iedereen zijn of haar mail checkt betekent niet gelijk dat jij dit ook hoeft te doen. Jij doet lekker waar je zelf zin in hebt. Creatievelingen denken net als jij altijd ‘out of the box’ en houden zich niet altijd aan de afgesproken regel.

3. Je praat liever met mensen of belt mocht je iets nodig hebben

Jij houdt van contact met mensen. Gewoon even gezellig praten, want zo weet je gelijk wat diegene echt nodig heeft. Bovendien bevordert sociaal contact het creatieve brein. Voor jou een win-win situatie dus.

4. Je hebt een zelfbedacht systeem

Zoveel mailtjes, maar toch weet jij vaak wel de belangrijkste mailtjes eruit te pakken. Dit komt door jouw zelfbedachte systeem. Iets wat voor jou werkt en ook weer aangeeft dat jij zelf heel goed creatievere oplossingen bedenkt.

5. Jij bent overal voor aangemeld

Een cursus fotograferen, een win-actie of een kortingscode. Jij houdt ervan om het internet af te speuren op zoek naar de leukste dingen om aan mee te doen of om te krijgen. Je krijgt er een boost van en schrijft je in voor allemaal random dingen. Heerlijk voor dat creatieve brein van jou natuurlijk. Maar iets minder voor je mailbox als je er daarna nog honderden mailtjes van krijgt.

Lees ook: Waarom mensen bij wie planten altijd dood gaan het allerleukst zijn

Reageer op artikel:
3000 mailtjes openstaan? Door deze redenen blijk jij dus hartstikke creatief
Sluiten