Dankzij deze 10 oefeningen krijg je grotere boobies

Rosa
Cosmopolitan

We kunnen soms akelig jaloers worden van die ene vriendin of dat ‘perfecte’ meisje met die enorm mooie borsten. Ze zijn mooi rond en vol. Iets waar je zelf misschien niet helemaal mee gezegend bent. Als een boobjob je misschien iets te ver gaat, dan zijn hier tien oefeningen waarmee jij grotere boobies krijgt, helemaal puur natuur.

Fitness trainer, health coach en fitness model Elizabeth Bracero geeft tips hoe je je borsten kunt liften. Alles wat je nodig hebt is een set dumbbells (1 tot 3 kilo is genoeg) en een swiss ball. Mocht je deze niet hebben, gebruik dan een matje.

Onderstaande oefeningen herhaal je 3 tot 4 keer per week. Elke set doe je 2 tot 3 keer, de set bestaat uit 12 herhalingen van de betreffende beweging.

1. Dumbbell cross punch

Je houdt in elke hand een dumbbell en één van je voeten staat achter je lichaam, tenen naar voren gericht. Buig beide knieën. Terwijl je je ellebogen licht buigt, beweeg je je armen omhoog, naar voren. Zorg ervoor dat je handpalmen naar voren zijn gericht en de dumbbells net boven je schouders uitkomen.

Het formaat borsten hebben waar je happy mee bent

2. Dumbbell Chest Press met draaiende polsen

Je hebt voor deze oefening weer een dumbbell in iedere hand, je ligt op de vloer of op de Swiss ball (de bal zit onder je nek). Je knieën maken een hoek van negentig graden wanneer je de bal gebruikt en je heupen zijn op gelijke hoogte. Je buigt je ellebogen langs je lichaam en omhoog. Terwijl je dit doet draai je je polsen.

3. Push-up met schouder tap

Ga op je handen en voeten staan zoals je doet met een standaard push-up. Je handen staan iets verder dan de hoogte van je schouders. Je lichaam is in één rechte lijn van je hoofd tot je hielen. Mocht je deze positie te zwaar vinden dan kun je met je knieën op de grond rusten. Met je rechterhand raak je je linkerschouder aan en met je linkerhand je rechterschouder. Dit wissel je af.

4. Around the world

Je houdt in iedere hand weer een dumbbell terwijl je je armen langs je lichaam houdt, je handpalmen naar voren gericht. Je voeten zijn op gelijke hoogte met je heupen en je ellebogen zijn licht gebogen. Je beweegt je armen langs je lichaam omhoog tot boven je hoofd en weer naar beneden.

5. Chest press

Je ligt op de grond of op je Swiss ball met een dumbbell in elke hand. Je hebt weer dezelfde houding net zoals oefening twee. Je houdt de dumbbells boven je borst terwijl je ellebogen negentig graden gebogen zijn en je handpalmen naar voren zijn gericht. Vanuit deze positie breng je om de beurt een dumbbell omhoog, zoals te zien is op onderstaande afbeelding.

6. Plank Walk

Je houding is net zoals een plank: handen op de vloer, armen gestrekt en je lichaam in één rechte lijn. Je voeten zijn op hoogte van je schouders. Je tilt je rechterhand op tegelijk met je linkervoet. Je stapt dan naar rechts. Je doet hetzelfde de andere kant op, dan begin je met je linkerhand en rechtervoet. Klinkt ingewikkeld maar zo ziet het eruit:

7. De vlinder

Je hebt de dumbbells weer in beide handen en je ligt op de vloer of op de Swiss ball. Deze is in je rug en je leunt naar achteren. Je knieën zijn gebogen en je hielen op de grond. Terwijl je ellebogen licht gebogen zijn en je ze uitgestrekt langs je lichaam houdt, beweeg je je armen naar voren en weer terug.

8. Chair dips

Voor deze oefening heb je een stoel nodig. Je rust je handen namelijk op het puntje van de stoel. Wat je eigenlijk doet is een soort push-up, maar dan gebruik je de stoel. Terwijl de stoel achter je is houd je je benen gestrekt. De stoel gebruik je om jezelf omhoog te tillen.

9. Plank reaches

Start weer in de plank positie met je handen op de grond en je polsen ter hoogte van je schouders. Je lichaam is weer één rechte lijn. Til je rechterhand op en strek je hand recht voor je uit. Zet je hand weer neer, nu is de linkerhand aan de beurt.

10. Shoulder Rounding

Terwijl je op je buik op de grond (of matje) ligt, strek je je armen recht voor je uit. Je handpalmen zijn naar beneden gericht en je vingers helemaal gestrekt. Span je schouderbladen aan en duw je ellebogen naar elkaar toe achter je hoofd. Je borst komt dan van de grond.

Grow boobies, grow.

Lees ook: Ha! Met deze trucs kom je eindelijk van je onderkin af