Detoxen na de feestdagen om fris het nieuwe jaar tegemoet te gaan

Niet tevreden met de hoeveelheden cranberryprut en kalkoen die je naar binnen hebt zitten schuiven deze kerst? Geen paniek, want detoxen hoort er ook bij (waar zijn anders die resoluties voor met de jaarwisseling?) Zo krabbel je weer op naar je oude zelf na de feestdagen:

Water

Grote hoeveelheden water helpen je systeem door te spoelen na alle heerlijkheden van de Kerst. Probeer minstens twee liter water per dag te drinken. Moeite met zoveel water tijdens deze koude dagen? Het is gelukkig het ook prima om bijvoorbeeld twee liter groene thee te drinken (zónder suiker uiteraard). Door te variëren tussen theesmaken en water met bijvoorbeeld munt en limoen maak je het jezelf een stuk makkelijker.

Sport

Voor de hand liggend? Een beetje. Zie het ook maar meteen als een nieuwjaarsresolutie. Niet zo’n sporter? Probeer dan eens een zumba- of dansles ter variatie. Sleur je beste vriendin mee en maak er een uitje van.

Yoga

We hadden hem kunnen laten vallen onder sporten zelf, maar yoga op zichzelf verdient een kopje. Middels yoga ontspan je namelijk niet alleen je lichaam, maar ook de geest. Twee in één dus. Yoga is geweldig voor je postuur, bouwt je spieren op en zelfs je conditie. Een ontspanne doch effectieve manier om weer in vorm te komen.

Geef er ééntje op

Velen Katholieken en Christenen geven 40 dagen voor Pasen iets op. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van bepaald voedsel. Merk je dat je wild wordt van chocolade? Probeer dan eens 40 dagen er vanaf te blijven. Gun jezelf niet meteen niets meer, maar schakel voor eventjes de grootste bron van schade uit om weer helemaal in shape te komen.

Voeg iets gezonds toe

Probeer eens iets nieuws toe te voegen aan je dieet, en dan het liefst iets gezonds. Eet bijvoorbeeld iedere dag een groene appel, of voeg een groen sapje toe aan je ochtendroutine. Niet teveel moeite en toch een geweldige boost voor je lichaam.

Detox

Een simpele detox kan natuurlijk ook, maar pak het niet te heftig aan. Zorg dat je voldoende water drinkt, veel groentes en fruit binnenkrijgt en dat je voorgeproduceerde producten met suikers vermijdt. Denk hierbij aan frisdrank, snoep etc. You can do it!

Reageer op artikel:
Detoxen na de feestdagen om fris het nieuwe jaar tegemoet te gaan
Sluiten