Deze female owned beauty merken wil je supporten op International Womens Day

Wij worden altijd heel blij als we succesvolle girl bosses zien. En dan natuurlijk het liefst in de beauty-industrie. Ter ere van International Women’s Day op 8 maart laten we jou onze favoriete female owned beauty bedrijven zien. Je zult je erover verbazen bij hoeveel beautybedrijven (waar vrouwen de grootste klanten zijn) de toko door mannen wordt gerund. Laat je inspireren en support je mede-powervrouw!

De tofste female-owned beauty merken

Van klein tot groot, van niche tot superbekend: dit zijn onze favorieten op een rijtje.

View this post on Instagram

✨ SOMETHING MAGIC IS COMING SOON ✨ Darlings, a MAGIC, top secret product is coming soon! Can you spot it in @sofiaschwarzkopftilbury’s makeup set up for the amazing @oliviarubin AW20 show?! #LondonFashionWeek #LFW #OliviaRubin #MakeupMagic #MUA #MakeupArtistry

A post shared by Charlotte Tilbury, MBE (@ctilburymakeup) on

Charlotte Tilbury

De bekende visagiste Charlotte Tilbury kwam op haar dertiende in aanraking met make-up en sindsdien is ze nooit meer gestopt. Nadat ze met alle grote merken en celebrities had gewerkt, vond ze het in 2012 tijd voor haar eigen merk. En wat zijn we blij met die keuze! Het merk heeft superfijne lipsticks, prachtige highlighters en mascara’s waar je wimpers een va-va-voom effect krijgen.

View this post on Instagram

New packaging, new box colors—so what do they represent? 👇🏼 ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Anything in a BLUSH toned box is for a COMPLEXION or MULTI-USE product. — LAVENDER is for the EYES 👀. — SOFT BRICK means it's for your LIPS. 💄. — NUDE represents CARE products, like our True Skin Radiant Priming Serum. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ We wanted to categorize our products by color, to make it easier to find your favorites, and overall more color is more fun! All units cartons are printed in the 🇺🇸 on sustainably sourced FSC certified board. #ILIABeauty #SkincentricBeauty #CleanBeauty #CleanMakeup

A post shared by ILIA (@iliabeauty) on

Ilia Beauty

In 2011 richtte de Canadese Sasha Plavsic Ilia Beauty op: een duurzaam merk met de luxeuze make-up. Moe van alle greenwashing, besloot ze iets voor zichzelf te beginnen en met succes. Het merkt maakt no makeup-makeup met biologische ingrediënten en gebruikt duurzame verpakkingen.

View this post on Instagram

Thick hair haul 👉 keep reading to learn how to use our lineup of hydrators: ⠀ 💫 Leave in Conditioner: Spritz onto damp hair to detangle, protect, moisturize and fight frizz. 🧖‍♀️ Treatment Masque: Smooth evenly through damp or dry hair, and chill out for 5-10 minutes before rinsing out (or don’t, and continue to style your curly hair). 🌹 Rose Hair & Body Oil: Apply 1 pump to hair from the mid-shaft to ends, and the remaining to your bod for a hair-to-toe glow. ✨ Hair Oil: Apply 1-3 pumps (a little goes a long OUAI) from mid-shaft to ends to fight frizz and protect your strands. ⠀ <#regram @beautiliciousc>

A post shared by OUAI (@theouai) on

Ouai

Jen Atkin, haarstylist van onder andere de Kardashians, Jenners en Hadids, begon in 2016 haar merk Ouai. Naast alle kappersmerken wilde ze een frisse wind laten waaien en een cool merk op de markt zetten waar de community bepaalt wat de volgende producten worden in plaats van een vergaderruimte met mannen in pak. Da’s goed gelukt als je het ons vraagt.

View this post on Instagram

Working on the weekend, like usual. 🙌 Do you have any of these faves in your weekend lineup? #CleanBeautyThatWorks #ThatsHonest #crueltyfree

A post shared by Honest Beauty (@honest_beauty) on

Honest Beauty

Toen actrice Jessica Alba in 2008 haar eerste kindje kreeg, zocht ze naar producten die veilig waren om voor kleintjes te gebruiken. Dat viel vies tegen en dus kwam ze 3 jaar later met haar eigen merk op de markt. Naast beauty producten heeft ze dus ook baby- en lifestyle-producten zoals wasmiddel.

View this post on Instagram

Swatches #Hudabeautyobsessions palettes in Nude Light, Nude Medium, & Nude Rich! Which one is your fav? ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 1st pic @annybeeutee 💥 Swatches from top to bottom: 🌟Nude Light 🌟 Nude Medium 🌟 Nude Rich 2nd pic @cocoaswatches 💥 Swatches of Nude Rich 3rd pic @thebeautyradar 💥 Swatches of Nude Rich 4th pic @facesbyfarrahx 💥 Swatches of Nude Medium 5th pic @glam_by_halzz 💥 Swatches of Nude Light

A post shared by HUDA KATTAN (@hudabeauty) on

Huda Beauty

Het effect dat make-up artist en beautyblogger Huda Kattan had op de Arabische beautywereld is bijna een revolutie te noemen. Zeker wel dat Arabische vrouwen zich zelf kunnen uitdrukken door middel van make-up! Van geen wonder dat ze in 2013 een gelijknamige beautylijn begon die bijna standaard is uitverkocht.

View this post on Instagram

Master tools for creating the perfect arch #anastasiabrows

A post shared by Anastasia Beverly Hills (@anastasiabeverlyhills) on

Anastasia beverly hills

Als jonge schoonheidsspecialiste bedacht Anastasia Soare een techniek waarmee de wenkbrauwen kon stylen op basis van iemands gezichtsvorm. Al snel waren Cindy Crawford en J.Lo fan. In 1997 begon ze Anastasia Beverly Hills wat nog steeds favoriet van velen is op gebied van wenkbrauwen.

View this post on Instagram

KORA Skincare tip: Leave the Noni Radiant Eye Oil ✨ and Rose Quartz Luminzer ✨ in your purse to apply throughout the day ✨ as needed. #KORAOrganics #MindBodySkin #NoniGlow

A post shared by KORA Organics (@koraorganics) on

Kora Organics

Het is je vast niet ontgaan: vorig jaar was Kora Organics van topmodel Miranda Kerr ook eindelijk in Nederland verkrijgbaar. Alle producten zijn organic en de meeste bevatten ook rozenkwarts voor wat meer selflove. De Noni Face Oil is nu al een klassieker.

View this post on Instagram

Small but mighty ✨⁣ ⁣ Our three Supernatural serums are now available in deluxe mini size! Try them all, mix and match, or cocktail them together for targeted, lasting results!⁣ ⁣ Concentrated Brightening Serum ✨This powerful brightening serum corrects tone and dullness, and lightens the look of dark spots for a bright, radiant look. ⁣ ⁣ Elixir Vitae ✨ Our holy-grail anti-aging serum target severe wrinkles and helps restore the look of youthful plumpness and volume.⁣ ⁣ Boosted Contouring Serum ✨ This hyper-potent serum is like a face lift in a bottle! It helps transform the look of mature, sagging skin to restore a youthfully firm, lifted look all over.⁣ ⁣ Add a mini — or two! — to your vanity now via the link in our bio. 💚

A post shared by Tata Harper Skincare (@tataharperskincare) on

Tata Harper

Tata Harper wordt ook wel de ‘Queen of Green’ genoemd en staat al sinds 2010 bovenaan de top van natuurlijke producten. Op haar eigen boerderij verbouwt ze ingrediënten die in haar superdeluxe producten terecht komen. Gelukkig sinds een jaar ook verkrijgbaar bij de Bijenkorf in Nederland.

View this post on Instagram

Love at first flush! You loved our Green Friday limited edition Desire Me Duo and Skin2Skin Fan Brush so much that we made available to shop now on rmsbeauty.com (tap to shop!) 〰️Heartbeat pressed blush: A soft and romantic flush that can be lightly dusted over the apples of the cheeks with the skin2skin fan brush for a subtle flush or built up to achieve a more dramatic and pigmented pop of color. 〰️Confession luminizing powder: A tantalizing peach iridescence will enhance your skin to create a luxurious highlight. 📸@rmsbeauty _________________________________ #rmsbeauty #rmsgreenfriday #desiremeduo #organicbeauty #organicmakeup #cleanbeauty #nontoxicmakeup #organicskincare #makeuppalette #organicblush #makeupbrush

A post shared by rms beauty • organic beauty (@rmsbeauty) on

RMS Beauty

Nog zo’n topper op groen-gebied: Rose Marie Swift. De visagiste werkte al jaren in de industrie, maar wilde niet langer giftige ingrediënten in de producten die ze gebruikte. Dat bleek er nog niet te zijn, dus begon ze haar eigen merk. Veel producten zijn op basis van kokosolie en de beauty luminizer is een echt cult product.

View this post on Instagram

Line-up 👌

A post shared by Glossier (@glossier) on

Glossier

Het wordt niet in Nederland verkocht, maar deze mag toch echt niet missen in het rijtje: Glossier. Emily Weiss begon als fashion assistant bij verschillende tijdschriften en runde haar blog ‘Into the Gloss’ in de ochtend- en avonduren. Met alle informatie uit haar blogcommunity startte ze in 2014 haar millenial pink merk Glossier. Inmiddels heeft het merk een waarde van $1,2 miljard en wachten we nog steeds met smart tot we het EINDELIJK hier kunnen bestellen.

Lees meer:

Reageer op artikel:
Deze female owned beauty merken wil je supporten op International Womens Day
Sluiten