Deze female owned beauty merken wil je supporten op International Womens Day
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.beautify.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F02%2Ffemale-owned-beauty.jpg)
Wij worden altijd heel blij als we succesvolle girl bosses zien. En dan natuurlijk het liefst in de beauty-industrie. Ter ere van International Women’s Day op 8 maart laten we jou onze favoriete female owned beauty bedrijven zien. Je zult je erover verbazen bij hoeveel beautybedrijven (waar vrouwen de grootste klanten zijn) de toko door mannen wordt gerund. Laat je inspireren en support je mede-powervrouw!
De tofste female-owned beauty merken
Van klein tot groot, van niche tot superbekend: dit zijn onze favorieten op een rijtje.
Charlotte Tilbury
De bekende visagiste Charlotte Tilbury kwam op haar dertiende in aanraking met make-up en sindsdien is ze nooit meer gestopt. Nadat ze met alle grote merken en celebrities had gewerkt, vond ze het in 2012 tijd voor haar eigen merk. En wat zijn we blij met die keuze! Het merk heeft superfijne lipsticks, prachtige highlighters en mascara’s waar je wimpers een va-va-voom effect krijgen.
Ilia Beauty
In 2011 richtte de Canadese Sasha Plavsic Ilia Beauty op: een duurzaam merk met de luxeuze make-up. Moe van alle greenwashing, besloot ze iets voor zichzelf te beginnen en met succes. Het merkt maakt no makeup-makeup met biologische ingrediënten en gebruikt duurzame verpakkingen.
Ouai
Jen Atkin, haarstylist van onder andere de Kardashians, Jenners en Hadids, begon in 2016 haar merk Ouai. Naast alle kappersmerken wilde ze een frisse wind laten waaien en een cool merk op de markt zetten waar de community bepaalt wat de volgende producten worden in plaats van een vergaderruimte met mannen in pak. Da’s goed gelukt als je het ons vraagt.
Honest Beauty
Toen actrice Jessica Alba in 2008 haar eerste kindje kreeg, zocht ze naar producten die veilig waren om voor kleintjes te gebruiken. Dat viel vies tegen en dus kwam ze 3 jaar later met haar eigen merk op de markt. Naast beauty producten heeft ze dus ook baby- en lifestyle-producten zoals wasmiddel.
Huda Beauty
Het effect dat make-up artist en beautyblogger Huda Kattan had op de Arabische beautywereld is bijna een revolutie te noemen. Zeker wel dat Arabische vrouwen zich zelf kunnen uitdrukken door middel van make-up! Van geen wonder dat ze in 2013 een gelijknamige beautylijn begon die bijna standaard is uitverkocht.
Anastasia beverly hills
Als jonge schoonheidsspecialiste bedacht Anastasia Soare een techniek waarmee de wenkbrauwen kon stylen op basis van iemands gezichtsvorm. Al snel waren Cindy Crawford en J.Lo fan. In 1997 begon ze Anastasia Beverly Hills wat nog steeds favoriet van velen is op gebied van wenkbrauwen.
Kora Organics
Het is je vast niet ontgaan: vorig jaar was Kora Organics van topmodel Miranda Kerr ook eindelijk in Nederland verkrijgbaar. Alle producten zijn organic en de meeste bevatten ook rozenkwarts voor wat meer selflove. De Noni Face Oil is nu al een klassieker.
Tata Harper
Tata Harper wordt ook wel de ‘Queen of Green’ genoemd en staat al sinds 2010 bovenaan de top van natuurlijke producten. Op haar eigen boerderij verbouwt ze ingrediënten die in haar superdeluxe producten terecht komen. Gelukkig sinds een jaar ook verkrijgbaar bij de Bijenkorf in Nederland.
RMS Beauty
Nog zo’n topper op groen-gebied: Rose Marie Swift. De visagiste werkte al jaren in de industrie, maar wilde niet langer giftige ingrediënten in de producten die ze gebruikte. Dat bleek er nog niet te zijn, dus begon ze haar eigen merk. Veel producten zijn op basis van kokosolie en de beauty luminizer is een echt cult product.
Glossier
Het wordt niet in Nederland verkocht, maar deze mag toch echt niet missen in het rijtje: Glossier. Emily Weiss begon als fashion assistant bij verschillende tijdschriften en runde haar blog ‘Into the Gloss’ in de ochtend- en avonduren. Met alle informatie uit haar blogcommunity startte ze in 2014 haar millenial pink merk Glossier. Inmiddels heeft het merk een waarde van $1,2 miljard en wachten we nog steeds met smart tot we het EINDELIJK hier kunnen bestellen.
Lees meer:
- Waarom zelfliefde één van de belangrijkste ingrediënten voor een succesvolle carrière is
- Vijf snelle manieren om een onderhuidse pukkel te verkleinen
- Laat het beautyshoppen beginnen! De Bijenkorf introduceert nieuwe (exclusieve!) cosmeticamerken