Zo voorkom je een opgeblazen buik

Will jij een strak jurkje aan vanavond of wil je je nieuwe 'crop top' aan? Dan is een opgeblazen buik echt het laatste waar je op zit te wachten. Het belangrijkste is dat je luistert naar je eigen lichaam en daarbij de juiste voeding kiest om een opgeblazen buik te voorkomen.

Kies havermout in plaats van wit brood

Als je een calorieënteller bent dan zul je een groot verschil zien tussen deze twee producten. In een wit sneetje zitten maar 66 calorieën en in een bakje havermout al rond de 170 calorieën. Maar het witte brood gaat je niet helpen om gewicht te verliezen. Daarbij zorgt wit brood ook nog eens voor een opgeblazen gevoel.

Kies harde kaas in plaats van zachte kaas

Alle vezels van zachte kazen kunnen buikproblemen veroorzaken. Denk aan cottage cheese, roomkaas en ricotta. Teveel lactose zorgt voor een opgeblazen buik. Wil je weten hoeveel lactose er in een kaasproduct zit, kijk dan naar het aantal suikers. Kies liever een harde kaas. Hier zit minder lactose in. Wil je toch iets romigs neem dan bijvoorbeeld Griekse yoghurt.

Kies amandelen in plaats van cashewnoten

Amandelen bevatten bepaalde koolhydraten die beter verteerbaar zijn dan cashewnoten. Probeer voor amandelen te kiezen, maar wel met weinig tot geen zout zodat het geen vocht in je lichaam vasthoudt.

Kies ongezoete amandelmelk in plaats van soja melk

Soja melk is gemaakt van sojabonen en die kunnen ervoor zorgen dat je buik gaat uitzetten. Dus liever een notenmelk en dan wel één zonder suiker.

Reageer op artikel:
Zo voorkom je een opgeblazen buik
Sluiten