Ben je geïnteresseerd in gezond eten? Deze fruitsoorten zijn laag in suiker

Dat fruit suiker bevat wist je vast wel. Dat het beter is om een stuk fruit te eten in plaats van een zak chips ook. Maar mocht je op de lijn letten en misschien willen afvallen, dan is het een idee om je te verdiepen in fruitsoorten die van nature laag in suiker zijn.

Vergeet diëten, want als jij bewuste keuzes maakt en lekker blijft bewegen is afvallen niet heel ingewikkeld. Maar let dan wel op dat je niet iedere snack voor fruit vervangt. Onze collega’s van Manners vertelden ons er meer over.

Fruit en afvallen

Wil je afvallen om wat gewicht te verliezen? Bekijk dan eens welke fruitsoorten je eet. Natuurlijk hoef jij je favoriete fruit niet meteen uit je dieet te schrappen, maar misschien wil je er niet drie stuks per dag van eten.

Daarom kun je je verdiepen in soorten die laag in suiker zijn. Het voordeel van een lage suikeropname is dat het aantal calorieën laag is en het rijk is aan vezels. Je werkt niet alleen aan je spijsvertering, maar zit daarna ook nog eens vol. Want van honger lijden wordt niemand blij.

Deze fruitsoorten wil je in je winkelmandje stoppen

Nu ben je ongetwijfeld benieuwd of je op de goede weg bent. Grote kans van wel als je het volgende met enige regelmaat eet. Naast fruit vind je ook groente in dit tabel:

View this post on Instagram

Happy Monday! Which is your favorite of these low sugar fruits? – I’m often asked my feelings on fruit, to which I reply: I love them! But as I discuss in my book #GeniusFoods, I’m a discriminate fruit lover. – I particularly enjoy low sugar fruits which are rich and micronutrients, and don’t provide a ton of glucose/fructose. I save those higher sugar, usually cultivated fruit for special occasions (for example, apple 🍎 season which l love). – I’m also a big fan of eating seasonally. Most fruits were not available all year round as they are today. A cyclical approach to fruit consumption therefore makes sense to me. – Hope you guys have a great week. ❤️🙌🏼 Max . ——- #lchf #keto #lowcarb #ketogenic #lowcarbhighfat #paleo #ketosis #primal #ketodiet #paleodiet #paleolifestyle #atkins #glutenfree #grainfree #ketogenicdiet #whole30 #sugarfree #jerf #ketofam #cleaneating #ketolife #instafit #dairyfree #highfat #comidadeverdade #nutrition #lavkarbo #realfood #fruit

A post shared by Max Lugavere (@maxlugavere) on

Gezonde opties en het percentage suiker:
– avocado (2%)
– bessen (5%)
– kokos (6%)
– olijven (3%)
– komkommer (3%)
– aubergine (2%)
– grapefruit (9%)
– cacao (7%)
– pompoen (9%)

Kies voor seizoensgebonden producten

Een manier om gezond te blijven is door verse seizoensgebonden producten in te slaan. Zo is de herfst perfect om gerechten met pompoen te maken en vind je de lekkerste blauwe bessen van eind juni tot september in de winkels.

Afvallen zonder de deur uit te gaan? Met deze klusjes verbrand je minimaal 100 calorieën

Reageer op artikel:
Ben je geïnteresseerd in gezond eten? Deze fruitsoorten zijn laag in suiker
Sluiten