Single? Met een tennisbal kun je jezelf een heerlijke massage geven

Rosa
Knack

Met jaloerse blikken kijk je naar je vriendin die vertelt hoe overheerlijk die massages van haar lover zijn. Single zijn gaat niet altijd over rozen. Voor een massage heb je toch echt meer handen nodig. Nope, niet waar. Koop een tennisbal. De bal zal je rots in de branding zijn.

Pijn aan je voeten

Wij vrouwen ervaren allemaal wel eens de helse pijn in de voeten na een dag op stiletto’s. Sneakers? Ho maar. Een man is niet altijd binnen handbereik. Om van de helse pijn verlost te worden gebruik je daarom een tennisbal voor de massage. Ga op een stoel zitten en zet je voet op de tennisbal. Rol de bal onder je voet van de hiel naar je tenen terwijl je op de tennisbal drukt. Rol kleine cirkeltjes en de pijn wordt verzacht.

Lage rugpijn

Niets is fijner dan een rugmassage. Maar je kunt jezelf ook prima verwennen. Hiervoor ga je op je rug liggen met je knieën gebogen en de voeten op de grond. Leg twee tennisballen onder je onderrug. Til je heupen op en zak naar beneden. Zo kneed je je onderrug dankzij je nieuwe vrienden: de tennisballen.

Zere knieën

Zere gewrichten in je knieën is geen pretje. Maar de tennisbal gaat je helpen. Terwijl je op de grond of op een stoel zit plaats je de tennisbal in de plooi van je knie. Span je spieren tien tellen aan waardoor je probeert de tennisbal te pletten. Het helpt misschien om aan je vijand te denken. Ontspan tien seconden en herhaal de beweging acht keer.

My butt hurts

Heb je last van je booty omdat je bijvoorbeeld te lang stil hebt gezeten? Deze oefening is simpel. Ga op je tennisbal zitten en buig je knieën. Plaats je handen achter je rug op de grond voor balans. Kneed je billen door heen en weer te bewegen over de tennisbal. Echt.

Stijve nek of pijnlijke schouders

Misschien wist je het niet, maar je eigen nek of schouders masseren met je eigen handen bezorgt je vaak meer gespannen spieren. Zelfs als het heel lekker voelt. De tennisbalmethode is beter. Druk de tennisbal tussen je schouderblad en de muur. Til je arm op en beweeg je hoofd van de ene kant naar de andere terwijl je drukt tegen de tennisbal. Plaats de tennisbal op verschillende plekken en start de massage.

LEES OOK: Spierpijn? Zo ben je er binnen no time van verlost