Eindelijk! Abercrombie en Fitch stapt af van zijn seks gerichte marketingstrategie

Lotte

Kun je het je nog herinneren dat de oprichter van A&F luid en duidelijk naar de buitenwereld schreeuwde dat de kleren van A&F alleen voor mooie mensen waren om aan te trekken? Ja, dat had zeker gevolgen voor het merk. Maar wat wel goed nieuws is, is dat Abercrombie de hele marketingstrategie aan heeft gepast naar een wat realistischere manier van verkopen.

Het merk

Bij Abercrombie denken we eigenlijk meteen aan halfnaakte knappe mannen. Dat in combinatie met een sterkte walm van een eigenlijk betoverend luchtje en een handjevol bloedmooie meiden die in de winkel met frisse tegenzin de shirtjes staan op te vouwen. Maar toch eigenlijk wel voornamelijk de halfnaakte knappe mannen. Allemaal leuk en aardig, maar met een echt goed gevoel loop je de winkel toch nooit uit.

Te sexy

Het merk staat bekent om zijn mooie mensen en heeft een behoorlijk sexy randje. Misschien niets mis mee, maar een beetje gek bleef het toch wel om de jongens buiten te zien staan bibberen zonder shirt wanneer het gewoon al onder de tien graden was. Dat is vanaf heden voorbij. Het merk heeft eindelijk besloten niet meer op bijna discriminerende wijze personeel aan te nemen. Het zullen niet langer modellen zijn die zullen worden aangenomen, maar ‘representatieve mensen voor het merk’. Jongens mogen hun shirt weer aantrekken bij de deur en ook de muziek en geur zal in de winkel worden aangepast. De geseksualiseerde marketing wordt dus nu eindelijk omgezet naar een iets realistischere vorm.

Goed, het blijven nog steeds bloedmooie mensen, maar we kunnen het gebaar waarderen. Misschien voelen we ons dan niet gehele aliens de volgende keer dat we de A&F uitlopen.