4 simpele dingen waardoor je fit blijft zonder te sporten

Je kunt natuurlijk drie keer per week in de sportschool gaan staan en de dag erna opstaan met vreselijke spierpijn, je kunt ook andere dingen doen om fit te blijven. En voor die andere dingen hoef je ook nog eens veel minder moeite te doen. Dat klinkt toch als muziek in je oren?

Deze vier simpele handelingen (oké, voor sommige moet je een klein beetje moeite doen) gaan je helpen om fit te blijven zonder echt te sporten.

1. Eet gezond

Het klinkt heel simpel maar het is wel waar. Fit blijven is een combinatie van sporten en gezond eten en als je op z’n minst al gezond kookt voor jezelf ben je al voor de helft op weg naar een fit lichaam. Om dit wat makkelijker te maken zoek je op zaterdag of zondag vast gezonde recepten uit voor de hele week en koopt ook vast boodschappen in.

2. Laat traktaties staan

Als je de traktaties op je werk laat staan en de snoeppot altijd voorbij loopt ben je ook al goed op weg. Je hebt het niet altijd door maar bij elkaar opgeteld prop je heel wat calorieën en ongezonde suikers naar binnen. Het kost je maar 21 dagen om hieraan te wennen. Moet te doen zijn toch?!

3. Pak de trap

Ook deze klinkt heel simpel, maar wij kunnen je beloven dat als je altijd en overal de trap pakt je snel vooruitgang boekt. Of je nou op het station bent of in huis de trap op loopt als je de lift overslaat blijf je een stuk fitter. Je conditie gaat er ook nog eens op vooruit en dat is alleen maar winnen.

4. Fiets naar je werk

Laat de tram en bus helemaal achterwege en pak lekker de fiets naar je werk. Elke dag een halfuurtje fietsen zit er zo in en je blijft er lekker fit bij. Easy peasy lemon squeezy.

En we hebben nog veel meer tips voor je.

Hekel aan sporten? Zo beweeg je voldoende op een dag zonder daar veel voor te hoeven doen

Reageer op artikel:
4 simpele dingen waardoor je fit blijft zonder te sporten
Sluiten