Eindelijk antwoord op letterlijk al je vragen over fitness

Fitness lijkt vaak zo een simpele manier van sporten, maar er komt enorm veel bij kijken. Het is belangrijk dat je weet wat je doet om zo de resultaten te behalen die je wilt. Daarom zijn wij volledig in het onderwerp gedoken voor jou. Alle relevante informatie die we vonden over dit onderwerp hebben wij voor je verzameld. Op die manier lukt het je straks makkelijk om je doelen te bereiken. Lees dus vooral verder om meer te leren.

Fitness

Dat dat de zomer langzaam aan een einde komt, betekent niet dat we met z’n allen stoppen met sporten. Zodra het iets viezer weer wordt buiten, duiken we gewoon de sportschool in om te fitnessen. Want zulke bikkels zijn we natuurlijk. Toch is fitnessen af en toe best ingewikkeld. Welke oefeningen zijn het beste voor welk doel? Wat is het beste om te eten naast je trainingen? Zoveel vragen.

Het is tegenwoordig in ieder geval echt niet meer zo dat je alleen effectief sport met een personal trainer, want er staan genoeg handige tips online die jou helpen met het krijgen van een killer body. Maar waar begin je met zoeken? De wondere wereld der fitness is een gecompliceerde. Dat is precies waarom wij een handig overzicht hebben gemaakt met antwoorden op al je fitness vragen.

Buikspieroefeningen

Één van de resultaten die veel meiden willen behalen door te fitnessen, is een gespierde buik. Die killer abs lijken on-mo-ge-lijk te behalen, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. Het enige wat je nodig hebt, zijn wat tips voor goede oefeningen. Die vind je hier.

Wil je graag een platte buik, maar vind je het lastig om op deze plek vet te verbranden? Je bent niet de enige. Bovendien is het hartstikke normaal om buikvet te hebben. Mocht je er toch voor willen kiezen om gezonder te leven en een fitter bestaan te leiden, dan hebben we onze beste tips hier voor je opgeschreven.

Mocht je inmiddels al super veel oefeningen geprobeerd hebben en eens wat anders willen: we’ve got you covered. Wij vonden voor jou vijf oefeningen die je helpen om een afgetrainde buik te krijgen. Benieuwd geworden? Klik dan hier om naar het artikel te gaan.

Snel afvallen

Er zijn verschillende redenen waarom je jezelf (huilend) naar de sportschool sleept. Naast gewoon gezond leven of je hoofd leegmaken, is snel afvallen ook een reden om te fitnessen. Zo min mogelijk tijd in die zweetzaal doorbrengen en zo veel mogelijk tijd doorbrengen met je vriendinnen in de stad, daar zeggen we geen nee tegen. Tips om snel af te vallen, vind je hier.

Op een gezonde manier ‘snel afvallen’ is haast onmogelijk. Wat je wel kunt doen, is je houden aan een 12 weken programma om gewicht te verliezen op een gezonde manier. Zo boek je in korte tijd resultaat, zonder dat je lichaam eronder lijdt. Ben je benieuwd naar deze manier van afvallen? Lees dan hier verder.

Vraag je jezelf weleens af waarom er geen grammetje af gaat, terwijl je gezond probeert te eten en regelmatig in de sportschool jezelf aan het uitsloven ben? Dan ben je hier aan het goede adres. Wij schreven namelijk op wat verschillende redenen zijn waarom het afvallen maar niet lukt. Eén van de ‘oorzaken’ is misschien wel dat je vet verliest terwijl je het niet door hebt. Ja, dat lees je goed. Lees er hier meer over.

Ben je specifiek bezig met fitness zodat je gewicht kunt verliezen? Dan weet je ongetwijfeld wat je vooral wél moet doen om je doel te bereiken. Maar sta er ook eens bij stil wat je vooral niet moet doen. Wie weet saboteer je je eigen doelen, doordat je iets doet wat het tegenovergestelde effect heeft op het resultaat. Als je fitness doet om slanker en lichter te worden, kun je dit artikel eens lezen voor de beste tips. Wie weet helpt het je om nu wel je doelen te bereiken, zonder dat je jezelf voorbij loopt of tekort doet.

Apps

Zoals we al zeiden, het is niet meer nodig om al je zuurverdiende centjes uit te geven aan een personal trainer. Er zijn genoeg apps die je net zo goed kunnen ondersteunen tijdens je fitness-sessies. De beste apps vind je hier.

Speaking of apps, het werkt heel goed om dagelijks bij te houden wat je nu daadwerkelijk eet. Uit Amerikaans onderzoek van Kaiser Permanente’s Center for Health Research blijkt dat bijhouden wat je eet één van de belangrijkste dingen is om consistent te zijn in gewichtsverlies. Het kost je ongeveer tien minuten van je dag, maar het helpt je wel sneller bij het afvallen als dat je doel is. In dit artikel vertellen we je er nog veel meer over.

Lees ook: 5x de beste fitness apps waarmee jij altijd een personal trainer op zak hebt

Fitness trackers

Naast de beweging in de sportschool zijn er natuurlijk genoeg andere momenten op een dag waarop we actief zijn. Dat is iets wat je ook graag wilt bijhouden. Er zijn genoeg fitness trackers die je bewegingen bijhouden en daarnaast ook dingen zoals je slaapritme analyseren. Alles daarover lees je hier.

Schemas

Verder is misschien één van de belangrijkste dingen op gebied van sporten een schema. Een goed fitness schema is essentieel wanneer je een doel voor jezelf hebt gezet. Een schema kan je maken voor een bepaalde periode, een bepaalde sport of een bepaald onderdeel van je lichaam. Ook hiervoor heb je geen personal trainer nodig. Verschillende fitness schemas vind je hier.

Reageer op artikel:
Eindelijk antwoord op letterlijk al je vragen over fitness
Sluiten