8 x eten waar jij je fitter door voelt

Lotte

Een gezonde lifestyle is belangrijk. Maar leef en eet jij gezond en heb je soms toch nog last van een futloos gevoel? Met het eten van deze acht dingen voel jij je gauw weer fitter.

Meloen
Dit gezellige stukje fruit is heel gezond en bevat veel vitaminen en mineralen. Lukt het je niet altjd om twee liter water te drinken op een dag? Dan krijg je sneller dat futloze gevoel. Met het eten van meloen krijg je veel water binnen. En wat nog meer top is aan de meloen? Hij bevat amper calorieën.

Griekse yoghurt
Deze yoghurt is gezonder dan normale yoghurt. Griekse yoghurt bevat veel proteïnen, gezonde calorieën en vetten. Yoghurt is heerlijk als ontbijt of als break tussendoor. Ben je toch niet zo’n grote fan van Griekse yoghurt? Doe de yoghurt dan door je smoothie. Zo krijg je toch de voordelen van de yoghurt binnen.

Zomerfruit
Aardbeien, blauwe bessen, frambozen, cranberries, goji bessen, het is fruit waar we letterlijk vrolijk van worden. Met het eten van dit fruit krijg je meer energie en een fit gevoel. Plus natuurlijk nog meer zin in de zomer.

Spinazie
Van spinazie eten word je sterk. Denk maar aan Popeye van vroeger, die at het alsof het taart was. Of je je spinazie nou rauw of gekookt eet, je moet er wel van houden. Maar door zijn enorme hoeveelheid aan magnesium, vitamine A, C en K is het een super food die goed voor je gaat zorgen zodra je hem leert kennen. Vind je spinazie echt vreselijk? Maak dan een groene smoothie ermee, zo proef je niets meer van het groene goedje.

Walnoten
Noten zijn gezond. Walnoten al helemaal. Ze zijn goed voor je hart en bevatten veel mineralen en vitaminen. Met het eten van walnoten krijg je de energie boost die je tijdens je middagdipje echt even nodig hebt. Oh nog een pluspunt: walnoten zijn heel goed voor je geheugen.

Quinoa
Een van de meest besproken super foods van de afgelopen jaren. En zeker niet onterecht, quinoa is namelijk echt super voor je. Je kan quinoa voor alles gebruiken: door je yoghurt, salade en zelfs door je soep. Quinoa heeft een fijne crunch en is super gezond en lekker.

Cornflakes
Ze klinken niet echt gezond, maar goed nieuws voor wie ervan houdt. Cornflakes zijn namelijk wél gezond voor je. Kies wel voor de volkoren variant, meng die door je Griekse yoghurt en je barst weer van de energie.

Havermout
Heerlijk met zomerfruit en een beetje kaneel en jij bent ready to go. Havermout geeft je voor een lange tijd energie omdat het langzaam door het lichaam wordt afgebroken. Met zijn voedingstoffen als magnesium en zink mag havermout zeker niet ontbreken in jouw healthy eating habits.