Gaaaap! Met deze tips overleef je de ó zo vermoeide maandag

Dokter dokter

Het is weer maandag… De dag waarbij je week weer he-le-maal opnieuw begint. Je week duurt weer welgeteld vijf héle lange dagen. Maandag is vaak een dag waarbij je eigenlijk véél te moe bent van je veel te leuke weekend. Zucht.. Met deze tips is je maandag iets makkelijker.

Douche lang

Zorg dat je maandagochtend lekker de tijd neemt om te douchen. Je bent misschien nog een beetje brak van zaterdag – yep, een kater kan langer duren dan één dag – en het is fijn om even wat tijd voor jezelf te nemen.

Beweeg

Zitten is het nieuwe roken. Probeer daarom gedurende de maandag véél te bewegen. Maak wat wandelingetjes naar het koffiezetapparaat, lunch buiten de deur of ga een blokje om. Zo houd je je spieren alert en zorg je dat je halverwege de dag niet instort.

Let op je ademhaling

Een goede, diepe ademhaling doet veel meer dan je denkt. Een goede teug adem verhoogt de bloedtoevoer naar de hersenen. Dit is ook waarom we gapen wanneer we moe zijn. Kortom, neem een paar momenten om even goed diep adem te halen.

Zorg dat je niet afgeleid wordt

Teveel aan je hoofd kun je er vandaag niet bij hebben. Zorg daarom dat je níet afgeleid wordt. Zet je telefoon helemaal op stil, zet Facebook niet open en richt je op zaken die écht belangrijk zijn. Voor je het weet zit je namelijk uren te scrollen op social media en ook dat helpt niet echt tegen je vermoeidheid.

Eet goed

Wanneer je moe bent, neig je sneller naar voedsel en drank die je snel energie geven. Maar dit is niet altijd wat je helpt de dag te overleven. Natuurlijk geeft het je even een energieboost, maar dit wordt ook snel weer afgebroken. Kies daarom voor gezond en voedzaam eten. Kies bijvoorbeeld voor volle granen, groenten en goede vetten.

LEES OOK: Voel jij je vaak moe? Dit is de mogelijke verklaring