Goed nieuws ladies: Dit is hoe je tóch nog alles kunt eten, zonder je zorgen te maken

Een leven waar je tegelijk friet, pizza en chocolade kunt eten, zonder je enigszins druk te maken.. klinkt als één van onze stoutste dromen. Right ladies?

Guess what, we hebben goed nieuws. Er is namelijk een manier waarop je je lichaam kan beschermen tegen de minder gezonde vetten, en je tóch nog alles kunt blijven eten.

De minder gezonde vetten worden overigens transvetten genoemd. Een transvet is een onverzadigd vet dat nog slechter is voor je gezondheid dan verzadigd vet. Transvetten worden merendeels ontwikkeld in een fabriek.

Zó dat was even een kort lesje transvetten. Maar hoe kunnen we dan alles blijven eten en ons lichaam toch nog beschermen tegen transvetten?

Een nieuw onderzoek

Volgens een nieuw onderzoek, die recent nog in American Journal of Physiology is geplaatst, kan je je lichaam beschermen tegen transvetten op een simpele manier: plan een hard-core workout in voordat je alles gaat eten wat los en vast zit. Klinkt goed, vind je niet?

De truc werkte perfect tijdens een klinische test, toen er twintig mensen een acht minuten HITT workout deden voordat ze een lekkere juicy milkshake namen. Deze twintig mensen waren aan het einde minder aangegrepen door de transvetten, in vergelijken met vijfentwintig andere mensen. Zij deden namelijk geen acht minuten HITT workout voordat ze een milkshake namen. Zij fietsten op een normaal tempo vijfentwintig minuten. Wat bleek, de vijfentwintig andere mensen die op een normaal tempo gingen fietsen, veel meer waren aangegrepen door de transvetten in de milkshake.

HITT staat voor High intensity interval training. Dit is een korte workout waar je meerdere korte sessies van intervaltraining uitvoert op een extreem hoge intensiteit. Het is een manier om efficiënt spierweefsel te generen en vet te verbranden. Bovendien kan je ook nog aan je conditie werken.

Conclusie

Teveel transvetten eten is nooit goed voor je geweest. Dit komt omdat teveel transvetten je bloedvaten een shock kunnen geven en dit kan vervolgens weer zorgen voor ontstekingen of hardkwalen. Af en toe jezelf goed verwennen met een zak chips of een bakje patat is mogelijk. Maar probeer voordat je gaat bunkeren, eerst nog een HITT workout in te plannen. Dit kan bijvoorbeeld hardlopen zijn of doe is gek: springtouwen.

Benieuwd naar onze favoriete HITT workout van minder dan twaalf minuten? Bekijk het filmpje hieronder:

Reageer op artikel:
Goed nieuws ladies: Dit is hoe je tóch nog alles kunt eten, zonder je zorgen te maken
Sluiten