Handig! Dankzij deze truc weet jij precies hoeveel slaap je eigenlijk nodig hebt

Yasmine Esser 1 feb 2017 Life

Nu het koud is en donker ’s ochtends lijkt het helemaal onmogelijk geworden om de dekens van je af te slaan ’s ochtends. Het liefst druk je een uur lang op de snoozeknop, om je nog even om te rollen in je dekens. Maar wat je ook doet, je blijft wakker worden met het idee dat je te weinig hebt geslapen. Gelukkig is er nu een trucje dat je precies leert hoeveel slaap je nodig hebt.

Denk je iedere ochtend: vanavond ga ik vroeg naar bed? Omdat je denkt dat je structureel te weinig slaapt? Dat zou best wel eens kunnen. Maar hoeveel slaap heb je dan precies nodig?

Slaapspecialist Michael Breus heeft een handige tip om er achter te komen, hoeveel uurtjes je nou daadwerkelijk in dromenland hoeft te zijn. Want hoeveel slaap je nodig hebt, is voor iedereen verschillend.

Zo weet je binnen een paar weken je ideale slaapritme

Volgens de slaapspecialist hebben mensen gemiddeld 7,5 uur slaap nodig, daarom neemt hij dit als uitgangspunt.

Stel dat je iedere dag om 7.00 uur moet opstaan, dan ga je een week lang om 23.30 uur naar bed. Als je merkt dat je na een paar dagen vijf minuten voordat de wekker gaat, wakker wordt, dan is 7,5 uur een prima slaapritme voor jou.

Ben je nog steeds uitgeput als je wakker wordt? Ga dan nog een half uurtje eerder slapen. En houd dit ook een week tot tien dagen vol.

Na een tijdje kom je te weten bij hoeveel slaap jij je het beste voelt.

Lees dit ook even: Say what?! Meisjes die snoozen beschikken over een uitmuntende intelligentiesnooze-770x462

Reageer op artikel:
Handig! Dankzij deze truc weet jij precies hoeveel slaap je eigenlijk nodig hebt
Sluiten