Heb je net een cleanse gedaan? Dan is dit wat je daarna moet doen

Een cleanse is niet bepaald een pretje. Het gaat samen met honger, een tekort aan energie en aan achtbaan aan emoties. Ja, je bedenkt je ineens hoe belangrijk eten voor je is. Maar dat terzijde. Je hebt het doorstaan. Je bent o zo trots. Maar vervolgens weer heftig gaan eten? Dat zit er natuurlijk niet in. Hoe kun je het nu het beste aanpakken ná je cleanse?

1. Begin je ochtend met water en citroen

Water op zichzelf is al een fijne detoxer. Door citroen toe te voegen aan je water, zorg je ervoor dat het water alleen nog maar beter het lichaam reinigt. Het versterkt als het ware de kracht van water. Daarbij is citroen op zichzelf ook nog een detoxer, wat de natuurlijke enzymen in je lever stimuleert en het lichaam zo snel mogelijk alle gifstoffen laat afvoeren.

2. Neem probiotica en eet gefermenteerd voedsel

Door probiotica te slikken en gefermenteerde voeding te eten, geef je goede bacteriën de ruimte in je darmen. En deze goede bacteriën zorgen vervolgens weer voor een gezond darmstelsel. En een gezond darmstelsel zorgt weer voor een gezond lichaam. Jup, het is één grote cirkel.

3. Drink groene smoothies met niet teveel fruit

Probeer dagelijks een flinke groente smoothie naar binnen te werken om je vitamines, mineralen en antioxidanten op niveau te houden. Helaas kun je er beter niet teveel zoete fruitsoorten aan toevoegen, aangezien ze toch een behoorlijke hoeveelheid suiker bevatten. Fijne ingrediënten voor in je smoothies zijn spinazie, boerenkool, komkommer, limoenen en citroenen.

Moeite met jezelf inhouden om niet alles te gaan eten wat los en vast zit na je cleanse? Zorg dan dat je zeker om de drie uur flinkt wat drinkt. En probeer ten alle tijden: zuivelproducten, gluten en suiker te vermijden. Good luck!

Reageer op artikel:
Heb je net een cleanse gedaan? Dan is dit wat je daarna moet doen
Sluiten