Het bestaat! Manieren om fit te worden zonder er moeite voor te doen

Op sommige dagen wil je gewoon écht niet gaan sporten. Of je bent te moe, of het is te warm. Je hebt eigenlijk iets belangrijkers te doen of heb simpelweg gewoon geen zin om te bewegen. En toch wil je fit worden. Wij hebben de oplossing gevonden. Zó word je fit zonder enige moeite:

1. Laat iemand je helpen met stretchen

Het is super makkelijk om na je workout direct naar huis te sprinten, te douchen en op de bank te hangen. Maar hey, het is ook erg belangrijk dat je goed stretcht na het sporten. En zo ook wanneer je niet hebt gesport.

Uit onderzoek blijkt namelijk dat door het stretchen je bloedsuikerspiegel afneemt. In een experiment dronken proefpersonen ‘s ochtends een energy drankje (bomvol suikers) en werd ze daarna gevraagd twintig minuten stil te zitten. Een dag later dronken ze nog zo’n drankje en stretchten zij hun lichaam. Wat bleek? Op de tweede dag was de bloedsuikerspiegel 23 procent lager. Wow.

Daarnaast vertelden de onderzoekers ook dat de bloedsuikerspiegel net zo veel was afgenomen als wanneer de proefpersonen daarvoor hadden gesport. Wat betreft het verlagen van je bloedsuikerspiegel maakt het daarom weinig uit of je wel of niet sport. Als je maar goed stretcht.

2. Neem een warm bad

Kan het fit worden nog comfortabeler dan dit? Wij kiezen toch liever voor een relaxed (warm) bad in plaats van een bezoekje aan de sportschool.

Onderzoek gaf aan dat je even veel calorieën verbrandt wanneer je een uur lang in bad zit of gaat fietsen in de sportschool. Dat is fijn nieuws. In een bad kun je zo’n 125 calorieën verbranden. En dit staat gelijk aan een wandeling van dertig minuten. Daarnaast is je bloedsuikerspiegel tijdens het badderen ook nog eens tien procent lager dan bij het sporten. Ha!

3. Denk gewoon na over sporten

Nope, dit is geen grap. Je kunt je gewoon fitter denken. Wanneer je je goed focust op je spieren gebruik je namelijk veel meer kracht dan normaal. Maar laten we realistisch blijven. Als je denkt aan buikspieroefeningen zul je geen sixpack krijgen. Maar je krijg er wel sterkere spieren van. Alle beetjes helpen.

Er is een speciale naam voor: mental imagery. In een onderzoek werden zeven proefpersonen gevraagd om een een beenoefening te doen. Een maand later werd ze gevraagd om zich voor te stellen dat ze deze beenoefening deden. Dit laatste deden ze vijf keer per week, vijftien minuten lang.

Door alleen te denken dat ze een oefening deden, is hun kracht met acht procent toegenomen. Dat klinkt ons als muziek in de oren.

LEES OOK: Fit girl Kayla geeft ons tips die serieus geruststellend zijn
kayla-770x462

Reageer op artikel:
Het bestaat! Manieren om fit te worden zonder er moeite voor te doen
Sluiten