Het is nog lang niet te laat voor een summerbody met deze 7 tips

Laura

In januari had je het fantastische voornemen om dit jaar gezonder en fitter te worden, zodat je zomer 2017 getransformeerd bent in een #fitgril. Helaas is dit tot op heden nog niet gelukt en zijn de eerste twee weken van mei alweer voorbij. Gelukkig hebben wij hier 7 tips op een rijtje waardoor jij deze zomer alsnog de summberbody kunt hebben die je oh zo graag wilt.

1. Train de grote spieren

In plaats van dat jij helemaal kapot gaat aan de crunches in de sportschool, is het aan te raden om alleen de grote spieren te trainen zoals rug en benen. Hierdoor zal je merken dat je sneller strak wordt, dan wanneer je de kleine spieren traint.

2. Maak prepmeals op zondag voor de hele week

Je hebt hier vast al eens van gehoord: maaltijden die jij op zondag maakt, waar jij de hele week van kan eten. Ten eerste scheelt dit natuurlijk enorm in tijd en ten tweede weet jij zo dat je genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. Zo kan je bijvoorbeeld een broccoli kip maaltijd maken voor de lunch. Beide zitten vol voedingstoffen en door de eiwitten zullen jouw spieren snel aansterken na het sporten.

3. Sta een half uurtje eerder op

En dan niet de wekker snoozen; écht een half uurtje eerder op staan. In dit half uurtje kun je bijvoorbeeld een kleine ochtendroutine zoals meditatie volbrengen. Je zal merken dat je hiervan de gehele dag profijt hebt, aangezien je hier enorm energiek van wordt. Jouw hersenen worden ‘s ochtends namelijk direct uitgedaagd om actief te zijn.

4. Train je buikspieren de hele dag door

Omdat je nu de grote spieren in de sportschool traint, is dat geen excuus om de buikspieren te verwaarlozen. Hoe zit jij dit artikel nu te lezen? Waarschijnlijk voorovergebogen of liggend. Is jouw buik aangespannen? Waarschijnlijk niet. Door alleen al jouw navel naar voren te duwen span jij de juiste spieren aan en werk je aan een gezonde houding. Het kan zo simpel zijn.

5. Daag jezelf enorm uit bij het sporten

‘Ik kan het niet’ ligt vanaf nu op het kerkhof naast ‘Ik wil het niet’, want smoesjes zijn verleden tijd. Jij gaat ervoor en beter dan ooit. Kies daarom een lesje in de sportschool die je tot nu toe veel te heftig leek. ALs je het niet geprobeerd hebt, dan kan je er ook niet over oordelen. Wellicht valt het mee, en zo niet, dan zal het na een paar keer vast wennen en minder worden. Alles voor de summerbody.

6. Hou bij hoeveel water je drinkt

Natuurlijk weten we allemaal dat het drinken van water belangrijk is. Ben jij bewust van de hoeveelheid water die jij inneemt? Nee? Je hebt speciale apps waarbij je jouw water inname kan bijhouden.

Download deze en zet de notificatie aan, zodat de app vertelt wanneer het een goed idee is om weer wat te drinken. Er is zelfs bewezen dat als je een halve liter water voor een maaltijd drinkt, dat dit tot gewichtsverlies zal zorgen. Nog een goed excuus om veel water te drinken.

7. Sport samen en niet alleen

En dan niet gezellig gaan kletsen, maar doe samen een workout. Er zijn tegenwoordig veel partner workouts waarbij jij samen met jouw bestie oefeningen doet. Zo motiveer jij elkaar om tot het uiterste te gaan.

Wilt zij opgeven? Praat haar om en accepteer niet dat zij stopt. Doet zij dit ook bij jou? Dan hebben jullie na deze workout een mega voldaan gevoel én alweer zin in de volgende uitdaging die jullie samen aangaan.

Volg jij deze tips op én let jij goed op jouw eetpatroon? Dan heb jij gegarandeerd een summerproof body binnen no-time. Je moet er iets voor overhebben, maar na de zomervakantie kan jij weer werken aan jouw wintervachtje en zijn er wederom genoeg redenen lekker en veel te gaan eten.

Dit wil jij ook lezen: Olijfolie kan je helpen afvallen en dit is hoe