Het kan! 6 x hydrateren zonder alleen maar water te drinken

We struggelen er bijna allemaal mee. Die twee liter water per dag. Het is eigenlijk gewoon héél veel en het zorgt voor vreemde blikken als je wéér naar het toilet sprint. Natuurlijk moet je goed blijven drinken, maar water drinken is niet de enige oplossing om aan je dagelijkse hydratatie te komen. Met deze vormen van voeding en drankjes kun je het allemaal een stukje spannender maken dan alleen die saaie flessen water.

1. De gezonde tour

Grote kans dat je zoveel water drinkt om een beetje gezond bezig te zijn, waardoor je hoogst waarschijnlijk ook wel met je voeding bezig bent. En dat komt mooi uit, want je kan ze combineren. Groentes en fruit bevatten veel vocht en mag je rustig meetellen in je twee liter per dag. Producten die veel vocht bevatten zijn bijvoorbeeld selderij, tomaten, meloen en sinaasappels. Watermeloen bevat veel water en fruitsuiker wat ideaal is met deze warme dagen. Yummy.

2. Ga droge producten uit de weg

Crackers, chipjes, etc. Super lekker, maar zó uitdrogend. Zoek een fijne vervanger als snack zoals vers fruit, groentes met hummus of een smoothie en bedenk ook, vaak staat snacktijd gelijk aan een tekort aan vocht.

3. Verwerk havermout in je ontbijt

Havermout is niet alleen super gezond en vezelrijk, maar ook nog eens een bron van vocht. De vlokken zetten namelijk helemaal uit door het vocht waar ze in weken (amandelmelk bijvoorbeeld). Aftoppen met een appeltje en wat kaneel en je kunt er weer tegenaan.

4. Stap over op thee

Water gaat soms ontzettend vervelen. Maar waarom je water niet een beetje opleuken met wat fijne kruiden? Maak je eigen munt- of gemberthee of kies een theesoort met een sterke smaak zoals steranijs en kaneel. Geloof ons, zo gaat het allemaal ineens stukken sneller. Schermafbeelding 2015-06-11 om 14.38.04

5. Soepje erbij?

Soep zonder toevoegingen en teveel zout zijn ook ideaal om aan voldoende vocht te komen. Maak je eigen groentesoep of ga voor een gazpacho tijdens de warmere dagen.

6. Zelf ijsjes maken

Wat dacht je van je eigen gemaakte ijsjes na een workout? Wat fruit en water pureren en in de vriezer ermee. Nét echt en super gezond. Bring on the summer.

Reageer op artikel:
Het kan! 6 x hydrateren zonder alleen maar water te drinken
Sluiten