Het ‘paleo dieet’ is niet zo moeilijk. 6 tips om nu te beginnen!

Voor de mensen die het paleo dieet nog niet kennen. Het komt erop neer dat je meer natuurlijke producten tot je neemt. Tijdens het paleo dieet focus je je op de kwaliteit van het eten en niet de hoeveelheid. Oftewel, weg met die weegschaal en stop met calorieën tellen.

Over het algemeen bestaat het paleo dieet uit vlees, vis, groenten, fruit, noten en zaden. Het voordeel van dit dieet? Het is simpel. Benieuwd hoe je kunt beginnen? Dit zijn zes makkelijke stappen:

1. Heel veel groenten

Er zijn veel artikelen die zeggen dat het paleo voornamelijk gaat om het eten van vlees, maar dat klopt niet. Een paleo dieet gaat om heel veel groenten. Zelfs vijftig procent van elke maaltijd behoort uit groenten te bestaan.

2. Eet vlees van goede kwaliteit

Laat bijvoorbeeld hotdogs en spekjes staan. Ga voor biologisch vlees, het liefst grasgevoerd natuurvlees. Dit vlees is van runderen die in de natuur lopen. Deze dieren eten alleen gras en geen krachtvoer. Dit is uiteindelijk lekkerder, gezonder en diervriendelijker.

3. Niet teveel fruit

Het is belangrijk dat je fruit met vele vruchtensuikers laat staan (oftewel fructose). Kies juist de vruchten uit die geen invloed hebben op je bloedsuiker en insuline. Denk hierbij dan aan frambozen, blauwe bessen en bramen.

4. Eet gezonde vetten

Vind gezonde vetten en eet ze. Je lichaam heeft ze zeker nodig na alle bewerkte koolhydraten. Avocado’s, kokosolie en noten zijn goede voorbeelden. Dit worden je beste vrienden.

5. Stop met bewerkte producten

Alles wat in een pakje zit en bewerkt is met suikers of E-nummers mag je laten liggen. Als iets heel lang houdbaar is, kan het niet goed zijn voor je gezondheid. Dan is het te bewerkt. Een gouden regel: kijk naar de ingredienten en vraag je af of je oma diezelfde ingredienten zou kunnen krijgen in haar tijd. Zo ja, dan is het perfect. Zo niet, laat het dan liggen. Ook zijn vijf ingredienten eigenlijk het maximale wat één product mag bevatten.

6. Stop met de extra suikers

Suiker staat op nummer één van producten die je bijna niet eet als je een paleo dieet volgt. Het heeft namelijk een negatief effect op je hart, op je gewicht en op je organen. Bekijk daarom goed het etiket. Er zit bijna in alles wel suiker maar probeer juist voor producten te gaan met zo min mogelijk suikers.

Kort samenvat is het belangrijkste om te weten dat je basis bestaat uit groenten, vis, vlees, fruit, noten en zaden. Hallo healthy life.

Reageer op artikel:
Het ‘paleo dieet’ is niet zo moeilijk. 6 tips om nu te beginnen!
Sluiten