Dit is wat je het beste kunt eten als je ongesteld bent

Het is weer 'the time of the month'. Je voelt je niet jezelf, je hebt misschien minder energie, je bent wat chagrijnig of je hebt pijn in je buik. Wat nu?

Het hoort er allemaal bij. En aangezien het iedere maand gebeurt, zijn alle tips welkom. Zo is het belangrijk dat je het juiste eet. Namelijk voeding dat je energie geeft en je stemmingswisselingen in tact houdt.

Groenten met veel ijzer

Groenten met blaadjes (zoals bijvoorbeeld spinazie) zit vol ijzer. Dit heeft je lichaam nodig tijdens je menstruatie. Neem een salade tussen de middag en je weet dat je in ieder geval je lichaam iets geeft wat het nodig heeft. Je hoeft echt niet de nieuwe Popeye te worden. Teveel ijzer tijdens je menstruatie kan voor een opgeblazen gevoel zorgen. Maar een beetje groenten geeft je een enorme boost en een minder opgeblazen gevoel.

Vis

Zowel zalm als tonijn zitten vol vitamine omega-3 en gezonde vetten om je spieren te ontspannen. Én het vermindert gelijk je krampen.

Vezels

Je hebt als je ongesteld bent waarschijnlijk het meest zin in chips of iets zoets. Probeer hier niet voor te gaan omdat hier voornamelijk transvetten in zitten die je bloedsuikerspiegel in één keer omhoog laten schieten maar met een rap tempo ook weer laten dalen. Hierdoor blijf je eten en word je dikker. Plus de kans is groot dat je nog steeds last hebt van krampen en stemmingswisselingen.

Vezels zijn een perfect alternatief om je een vol gevoel te geven. Dit zit in bijvoorbeeld havermout, banaan en noten.

Heilige tips:
  • Bereid jezelf voor door gezonde snacks (als bijvoorbeeld noten) mee te nemen in je tas.
  • Drink veel water want je verliest heel veel vocht.
  • Vervang alcohol voor smoothies.
Reageer op artikel:
Dit is wat je het beste kunt eten als je ongesteld bent
Sluiten