Janne Vogel
Janne Vogel Body & Mind 29 mrt 2020

5 x HIIT home workout video’s voor een snelle vetverbranding (no equipment)

Kom van die bank af! Beautify zette vijf HIIT home workout video’s voor je op een rijtje. Eenhigh-intensity interval training (HIIT) is namelijk de perfecte full body home workout. Het enige wat je nodig hebt is een sportmat, je goede gedrag en een flesje water. Let’s go.

HIIT home workout video’s voor thuis

HIIT, in het Nederlands ‘Hoge Intensiteit Intervaltraining’, is een bepaalde trainingstechniek. De strategie bestaat uit relatief korte trainingssessies, die een positieve invloed hebben op het metabolisme én vetverbranding. Terwijl ze dus niet gek lang duren.

Over het algemeen bestaat een HIIT-training uit een warming-up, gevolgd door oefeningen die je in intervallen uitvoert. Het levert in korte tijd betere resultaten op dan een standaard uurtje cardio. En daar worden wij zeer enthousiast van. Hieronder zetten we vijf HIIT home workout video’s op een rijtje.

1. 30-Minute HIIT Cardio Workout

Deze workout is pittig, maar effectief. De vrolijke lach en het enthousiasme van de instructrice en haar partner is semi-aanstekelijk. Maar je gaat ‘m voelen morgen én overmorgen.

2. Appartementvriendelijke HIIT Work Out

De fitgirl achter deze video houdt rekening met je onderburen. Ze maakte speciaal voor haar publiek met onderburen en huisgenoten een ‘no equipment‘ en ‘no jumping‘ workout. Zodat je medemens geen last heeft van jouw sportroutine.

3. 15-Minute HIIT Workout

Een snelle training die makkelijk te volgen en vol te houden is dankzij de duidelijke intervallen. Mét een remix van The Weeknd als achtergrondmuziekje en een inspirerende instructrice. Deze ga je rocken.

4. 15-minute HIIT Beginner Home Workout

Ook voor deze workout hoef je niet te springen. Je buren zullen je dankbaar zijn. Het filmpje is daarnaast speciaal opgenomen voor beginners en daarom makkelijk te volgen. Aanrader als je nog niet vaker (HIIT) home workouts hebt gedaan.

5. Killer 40-minute HIIT Workout

Dit is een vrij heftige home workout die je ongetwijfeld aan het zweten krijgt. Je doet steeds een oefening voor 45 seconden, en neemt dan vijftien seconden rust. Start zelf met een kleine warming up en eindig met een cooling down voor een complete full-length home workout.


Lees ook: