Hoera! Deze campagne laat zien dat perfectie niet in je kledingmaat zit (en haalt uit naar Victoria Secret)

Vorige week kwam Victoria Secret negatief in het nieuws. Hun nieuwe campagne 'The Perfect Body' zorgde voor een stroom aan kritiek doordat op het campagnebeeld alleen modellen met maatje zero en perfect gePhotoshopte lichamen afgebeeld stonden. Nu komt een Brits Fashionmerk met een tegenhanger: 'The Perfectly Imperfect' waarbij vrouwen van allerlei maten worden afgebeeld als echte schoonheden.

Op het campagnebeeld ‘The Perfect Body’ van Victoria Secret zijn strakke en slanke strakke modellen te zien. Dit zorgde voor een stroom aan kritiek aangezien dit beeld zou impliceren dat de afgebeelde lichaam het ideale lichaam zou zijn. Dit zou zorgen een negatief zelfbeeld onder meisjes en vrouwen. Onrealistisch en een schande, zo werd er gesproken. De campagne #perfectbody was oorspronkelijk bedoeld om de comfortabele en perfect passende lingerie van Victoria Secret te promoten. Maar het enige wat de wereld zag was gePhotoshopte ‘perfecte’ slanke modellen en dat werd niet gewaardeerd.

VictoriaSecret Perfect Body

JD Williams, een Brits modemerk, is nu de campagne #PerfectlyImperfect gestart om juist het zelfvertrouwen onder vrouwen te vergroten. Modellen tussen maatje 38 en 44 staan afgebeeld op het campagnebeeld. Ze willen hiermee vrouwen aanmoedigen om trots te zijn op hun lichaam. Ze roepen vrouwen op om op social media dingen van hunzelf te delen waar ze trots op zijn.

JD Williams perfectly imperfect

Iedere dag worden vrouwen gebombadeerd door reclame met een ‘perfect lichaam’ erin, en dat zorgt er niet voor dat we ons beter over onszelf gaan voelen. Nu is het tijd om echte schoonheid te laten zien, echte lichamen en echte gezondheid. Perfectie zit ‘m niet in je maat, aldus JD Williams. En wij kunnen dat alleen maar beamen.

Reageer op artikel:
Hoera! Deze campagne laat zien dat perfectie niet in je kledingmaat zit (en haalt uit naar Victoria Secret)
Sluiten