In 6 stappen die mooie benen waar je altijd al naar hebt verlangd

Lotte

Ja, we willen ze allemaal wel. Torenhoge, dunne, spekgladde, gebruinde palen van benen. Waar meld ik me aan? Helaas moeten we er toch echt zelf voor werken, maar we maken het liever wel zo makkelijk mogelijk. Met de volgende stappen doe jij een goede stap (ha..) richting die killer legs.

1. Aan de slag met die workout

Wat een verassing, er moet gesport worden voor het perfecte stel benen. We know. Welke oefeningen leveren je geheid zo’n leuk setje op?
Lunges (Afwisselend een stap naar voren zetten in 90 graden hoek)
Squats (Met beiden knieën doorbuigen tot 90 graden, met of zonder gewichten)
Step-ups (Niet de film. Traplopen op de plaats met behulp van een blok)
Calf raises (Op je tenen gaan staan en weer terug naar de grond komen, met of zonder gewichten).

2. Eet gezond

Ja, daar is hij weer hoor. Telkens maar weer dat gezonde eten. We zouden het niet benoemen als het niet zo belangrijk was geweest. Goed sporten is één ding, maar als je het weet te combineren met gezond eten zul je nog veel sneller resultaat boeken.

3. Waardeer wat je hebt

Hé, iedereen heeft andere benen en je zult het moeten doen met wat je hebt gekregen. Korte beentjes kunnen we helaas niet langer trainen, maar natuurlijk wel sterker. Dat geldt net zo goed voor lange benen. Ook de pezen in je benen laten niet iedere oefening toe. Probeer jezelf dus te pushen, maar ga niet over grenzen heen die niet haalbaar zijn.

4. Dress the leg

Ja, we kunnen ook gewoon de illusie van langere benen creëren. Hoe?
– Jurkjes met een hoge taille dragen
– Hoge, beige hakken in combinatie met blote benen
– De glans die moisturizer met zich meebrengt
– Scheren met een douche-olie in plaats van scheerschuim

5. Let op je zoutinname

Last van gezwollen enkels? Probeer dan eens minder zout te eten en meer water te drinken. Geloof ons, goed voor jou en goed voor je beentjes.

6. Yoga

Moeite met jezelf naar de sportschool sleuren? Meld je dan eens aan voor een yogaklasje met vriendinnen. Gezellig, rustgevend en verbazingwekkend zwaar maar goed voor je (been)spieren.