Klaar voor een workout? Zo sport je je favoriete drankje eraf

Het is heerlijk om af en toe een drankje te doen. Met vriendinnen, familie, collega's of gewoon met jezelf op de bank. Helaas lijkt onze beste vriend Mr. Alcohol ook onze vijand te zijn. Want een drankje kan flink wat calorieën bevatten. Wil je die eraf sporten? Denk dan aan deze oefeningen.

Volgens MuscleFood, een sportwebsite voor de fitness liefhebber, kunnen we flink wat oefeningen doen voordat de calorieën verbrand zijn. Wat gezelligheid op de vrijdagavond kan je namelijk zo twee sportmiddagen kosten. Maar hoe zit dat precies per drankje?

Rode wijn

Een fles rode wijn bevat ongeveer 214 calorieën per 250 milliliter. Hoe je deze weer verbrandt? Volgens MuscleFood kan je per glas rode wijn 60 squats doen. Laten we er vanuit gaan dat je zes glazen uit een fles haalt. Dat zijn 360 squats voor één fles rode wijn. Reken maar van yes dat je zere billen hebt de volgende ochtend.

Witte wijn

Voor de Chardonnay lovers even een hoera-tje. In witte wijn zitten namelijk minder calorieën dan in rode wijn. Ongeveer 190 per 250 milliliter. En dat betekent ook een minder zware workout. Nou ja, het is maar wat je ‘minder zwaar’ vindt. Waar je aan kunt denken? Dertig minuten kickboksen. Voor één fles witte wijn.

Bier

Toch meer een biervrouw? Dan ontkom je niet aan de workouts. Een groot glas bier – 50 centiliter om precies te zijn – bevat maar liefst 330 calorieën. En hiervoor kun je twintig minuten een HIIT-workout doen. Wat dat is? Een High Intensity Interval Training. Hiermee verbrand je in een korte tijd zo veel mogelijk vet. Zo kun je gaan hardlopen, fietsen of roeien (cardio). Niet voor de poes.

Gin-tonic

Ook een geliefd drankje onder de vrouwen: de gin-tonic. Er bestaat zelfs een mythe dat dit een drankje zou zijn met weinig calorieën. Maar niets is minder waar. In 170 milliliter zitten namelijk nog steeds 143 calorieën. En vergeleken met wijn is dat niet zo best. Een gin-tonic verbranden? Dat doe je met 260 sit-ups. Ouch.

Niet getreurd…

..non-alcoholische drankjes zijn namelijk net zo slecht als alcoholische versnaperingen. Met de warme chocolademelk als horror. Deze bevat gemiddeld 429 calorieën. Hoeveel wijntjes zijn dat? En hoeveel squats?

Sporten voor vs. sporten mét

Mocht sporten mét wijn toch iets meer jouw ding zijn, check dan deze video:

Goed nieuws voor wijndrinkers: OMG! Van een glas wijn drinken word je knapper en dit is waarom
wijn-770x462

Reageer op artikel:
Klaar voor een workout? Zo sport je je favoriete drankje eraf
Sluiten