Move over HIIT! De LIIT-methode is minder intensief terwijl je hetzelfde resultaat bereikt

Waarschijnlijk hebben we allemaal weleens gehoord van de HIIT-trainingen. Ja die trainingen die je thuis binnen 30 minuten he-le-maal slopen. Goed nieuws voor de mensen die zich niet op die manier in het zweet willen werken, want er is nu een lichtere, effectieve variant die mensen erg waarderen. LIIT is super populair.

Een HIIT-training is een korte intense training van ongeveer 30 minuten. Wie zich ooit heeft gewaagd aan deze ‘sport’, weet wat we bedoelen als we zeggen dat je daarna bijna neervalt. Gelukkig is er LIIT.

Thuis sporten met een LIIT

Wie iets minder hard wil zwoegen om die buikspieren te kweken kiest voor LIIT-training. De afkorting staat voor Light Intensity Interval Training en in tegenstelling tot de HIIT-methode zijn de inspanningen minder intens. Tijdens de training wordt er gesport op basis van Pilates-oefeningen.

Doe deze training vooral met vriendinnen, want kletsen tussendoor is nog steeds mogelijk. Ook heb je meer tijd om bij te komen en daardoor belast je je spieren minder zwaar. Wat weer betekent dat je minder risico loopt op blessures.

Net zo effectief

Een goede LIIT-training duurt ongeveer een uurtje en is ook geschikt voor beginners. Het duurt dan wel iets langer, maar is makkelijker om bij te benen en je kan dezelfde resultaten verwachten. Je verliest gewicht, je spieren worden sterker en het verbetert je algemene gezondheid. Het is aan te raden om de LIIT-training drie keer per week te volgen.

Lees ook: Met deze oefeningen verbrand je het meeste vet en je kunt ze gewoon thuis doen

Reageer op artikel:
Move over HIIT! De LIIT-methode is minder intensief terwijl je hetzelfde resultaat bereikt
Sluiten