Wil je afvallen? Zo verlies je op een gezonde manier gewicht zonder dat je op dieet hoeft

Op zoek naar de beste manieren om gewicht kwijt te raken? Waarschijnlijk heb je gezond eten al geprobeerd en niet geheel onbelangrijk, je zit er echt niet op te wachten om jezelf uit te hongeren. Stop met zoeken naar het perfecte eetschema, want deze vier manieren laten zien dat jij op een hele andere manier nog lekkerder in je vel kan zitten.

We houden simpelweg te veel van (ongezond) eten om het te laten liggen, maar we willen aan de andere kant fit genoeg zijn. Daarom hebben wij een lijstje met de beste manieren om af te vallen zonder dat er een vreselijk dieet aan te pas komt.

Lees ook: Zin in gezond eten? Deze recepten met bloemkoolrijst zijn super lekker

Makkelijk afvallen zonder dieet

Op een gezonde manier overtollig gewicht verliezen en afvallen hoeft niet op een lastige manier te gaan. Je sportschema aanpassen en je focus naar een ander lichaamsdeel verleggen kan al een heleboel verschil maken. Benieuwd welke tips wij nog meer voor je in petto hebben? Lees dan snel verder.

1. Verander je focus

Sporten is zeker een manier om af te vallen, maar je kan beter niet je focus leggen op afvallen. Stop met nadenken over je gewicht en start met het focussen op je lichaam zelf. Vergeet niet dat sporten niet alleen goed is voor je lichaam, maar dat je er gezond van wordt. Een sterker hart, betere uithoudingsvermogen en meer energie zijn allemaal dingen die we meestal vergeten tijdens het zweten, maar des te belangrijk zijn.

2. Doe wat je het liefste doet: slapen

Deze tip is vrij simpel: doordat je veel slaapuren maakt, heb je minder tijd om te eten. Ook is uit onderzoek gebleken dat mensen die minstens zeven uur slapen, minder hunkeren naar suiker.

3. Focus op de dingen die je wél mag eten

Het ongezonde eten uit je leven verbannen is zeker geen must als het gaat om afvallen. De sleutel is het vinden van een goede balans tussen een lekker wijntje en een goede mindset in de sportschool. In plaats van dagdromen over dat broodje kroket, kan je ook nieuwe recepten bedenken die net zo lekker zijn en gezonder zijn.

4. Laat je motiveren

Lig je al een tijdje te Netflixen in je bed terwijl je eigenlijk een sportsessie op de planning had staan? Bedenk dan even voor jezelf waarom je wilt sporten. Kijk desnoods even online naar leuke bikini’s die je op je wishlist hebt en de motivatie komt vanzelf. Werkt dat niet voor jou? Praat dan met iemand over een gezonde levensstijl en laat je motiveren door die persoon.

Lees ook: Vergeet squats: Zo krijg je echt die strakke, ronde billen waar je van droomt

Reageer op artikel:
Wil je afvallen? Zo verlies je op een gezonde manier gewicht zonder dat je op dieet hoeft
Sluiten