Met deze 6 tips kom jij geen gram aan op vakantie

Je bent op vakantie. Het leven is goed. Cocktails, lekker eten, tientallen feestjes, en dagen dat je alleen maar zont. Maar er is één ding waar je je zorgen over maakt. Het hele jaar heb je getraind voor die hete zomerbody. Hoe zorg je ervoor dat je geen grammetje aankomt op vakantie?

1. Maak gezonde keuzes

Kies een keer voor salade in plaats voor een vette hamburger met friet. Ook wij weten dat dit laatste gewoon een goddelijk gerecht is. Maar als je dat knappe lichaam van je wilt houden, raden wij je aan deze burgers af te wisselen met salades. Het zal je verbazen hoe lekker deze kunnen zijn. Bonustip: vraag of de dressing apart mag. Hier zitten namelijk verdacht veel calorieën in en dan kun je zelf bepalen hoe smeuïg je salade wordt.

2. Probeer te sporten

Dit hoeft natuurlijk niet uitgebreid. Je bent op vakantie. Maar bijna elke camping of hotel heeft een sportruimte (óf strand). Maak hier gebruik van. Ga voordat je gaat ontbijten een half uurtje rennen, fietsen of doe wat buikspieroefeningen. Je zult merken dat je je fitter voelt én je blijft in shape.

3. Blijf actief

Naast sporten kun je ook op verschillende manieren actief blijven. Kies er bijvoorbeeld voor om met het mooie weer naar het schattige pittoreske dorpje te lopen. Speel een potje beachvolleybal, ga een stukje fietsen of, als je op de camping bent, loop naar het verste toiletgebouw. Als je maar beweegt en niet in de routine bed-strand-bank-bed blijft hangen.

4. Geniet van lokale specialiteiten

Lokale specialiteiten zijn meestal wat anders dan vlees met friet of iets wat hier op lijkt. Lokale specialiteiten als bijvoorbeeld verse vis zijn een stuk verantwoorder. Én vaak ook nog een stuk lekkerder.

5. Drink bewust

Hiermee bedoelen wij twee dingen. Allereerst moet je genoeg water drinken. Zeker wanneer het warm is. Ten tweede bedoelen wij een ‘verantwoorde keuze’ in alcohol. Zo kun je het beste kiezen voor een droge prosecco of champagne. Deze bevatten ongeveer 70 calorieën per glas. Ontwijk cocktails. Deze bevatten – schrik niet – al snel 400 calorieën per glas. Heftig.

6. IJsjes eten

Op vakantie eet je minimaal één ijsje per dag. En dat tikt snel aan als je je bedenkt dat een Magnum al 261 calorieën bevat. Kies in plaats daarvoor voor een raketje, perenijsje of één bolletje sorbetijs. Deze bevatten rond de 40 calorieën. En dat vinden wij best weinig. Is dit een smoesje voor een extra ijsje?

Vond je dit artikel leuk? Dan raden we het volgende artikel aan: 9 tekenen dat je een echte luxepoes bent op vakantie
emoji-2-770x462

Reageer op artikel:
Met deze 6 tips kom jij geen gram aan op vakantie
Sluiten