Met deze oefeningen ben je zo van je onderkin af

Lotte

Veel vrouwen vragen zich af hoe ze in godsnaam van hun onderkin af kunnen komen. Hoe je dat doet? Trainen natuurlijk. Gelukkig zijn de oefeningen niet moeilijk en je kunt ze zelfs doen achter je bureau op werk. Geen onderkin maar wel behoefte de boel strak te houden? Ook dan zijn deze oefeningen geschikt. Met deze tips ben jij binnen no time van die ellendige onderkin af.

Lach

Lachen is perfect voor je nekspieren. Veel oefeningen tegen een onderkin monden (ha) uit in de grootste glimlach maken. Misschien voelt het een beetje gek, maar het werkt.

Gezond eten

Gezond eten is eigenlijk de beste tip die we je kunnen geven om je onderkin in toom te houden. Hoe ouder je wordt, des te liever gaat vet zich op rare plaatsen ophopen zoals bij je gezicht. Als je jezelf een gezond dieet aanmeet is er een grote kans dat wanneer je afvalt je het ook snel in je gezicht gaat zien.

De plafondkus

Een vreemde oefening, maar daarom niet minder effectief. Richt je gezicht naar het plafond en breng je mond in zoen positie. Hou de houding vijf seconden vol, laat los en herhaal dit tien keer. Let wel op: je mag alleen je lippen tuiten in de oefening, de rest van je gezichtsspieren moeten ontspannen zijn.

De rotatie

Deze oefening kan zittend of staand worden uitgevoerd. Ga rechtop zitten en zorg dat je hoofd iets is opgeheven. Draai nu voorzichtig rondjes met je hoofd van links naar rechts en andersom. Doe dit rustig en vooral voorzichtig. Herhaal dit tien keer voor iedere kant en zorg dat je in de oefening hele rotaties maakt.

Grote mond

Wederom een beetje een awkward oefening en misschien niet ideaal voor werk. Wel is hij erg makkelijk. Doe je mond zo wijd mogelijk open en hou deze positie vol voor tien seconden. Ook helpt het als je een tennisbal of andere kleine bal onder je kin doet voor wat extra weerstand.