Met het zetten van deze simpele stap verlies je gewicht zonder sporten of dieet

Wat houden we toch van de wetenschap. Onlangs publiceerde de Northwestern University Feinberg School of Medicine in PLOS ONE, dat we behoorlijk wat kilootjes kunnen verliezen aan simpelweg: vroeg opstaan.

De onderzoekers vroegen aan 54 deelnemers om een polsmonitor te dragen voor zeven dagen lang. Ook moesten de deelnemers bijhouden wat ze aten en hoeveel. Wat bleek? De deelnemers die meer ochtendlicht zagen (en dus vroeg opstonden) hadden een lagere BMI dan mensen die tot laat in bed bleven liggen. Ongeacht hun leeftijd, hoe actief ze waren en wat ze aten.

Hoe dit kan? Jezelf vroeg blootstellen aan zonlicht in de ochtend synchroniseert je interne klok, wat betekent dat je een natuurlijker en gelijkmatiger slaapschema krijgt. Een gelijkmatig slaapschema zorgt er vervolgens weer voor dat je metabolisme effici├źnter gaat werken en zoals bekend levert dat gewichtsverlies op.

Hoe het werkt? Je hebt slechts 20 tot 30 minuten ochtendzon nodig tussen acht uur ‘s ochtends en de middag om de zon zijn magie te laten doen. Moeite met opstaan? Wat dacht je anders van je kopje koffie drinken in het zonnetje? Nu hopen dat het weer in Nederland eens wat meer meezit..

Reageer op artikel:
Met het zetten van deze simpele stap verlies je gewicht zonder sporten of dieet
Sluiten