Negatieve calorieën: Eet ze en verlies gewicht

Wij denken allemaal vrij simpel dat we met weinig eten (laag in calorieën) en meer bewegen makkelijk afvallen. Maar wat je misschien nog niet wist, is dat er bepaalde voeding bestaat dat eigenlijk een negatief calorie effect heeft op je lichaam. Maar wat betekent dit eigenlijk?

Voeding met ‘negatieve’ calorieën geeft het lichaam minder calorieën dan dat het kost om ze te verteren. Een voorbeeld is water, het bevat geen calorieën maar zet je lichaam wel aan het werk om op temperatuur te blijven. En als je lichaam beweegt en geen calorieën binnenkrijgt kun je afvallen.

Naast water heb je ook nog groenten en fruitsoorten die negatieve calorieën zouden hebben. Over het algemeen zijn het natuurlijke producten met weinig suiker en een hoog aantal vezels. Deze voedingsmiddelen boosten je stofwisseling terwijl je aantal calorieën-inname niet toeneemt. Én deze voedingsmiddelen helpen ook weer bij het verbranden van vet en koolhydraten.

Maar aan wat voor voedingsmiddelen moeten we dan aandenken?

Groenten:

asperges, rode bieten, spruitjes, kool, wortels, bloemkool, selderij, radijsjes, komkommer, sla, spinazie, tomaten.

Fruit:

Appels, bramen, blauwe bessen, grapefruit, framboos, citroen en limoen.

Wist je bijvoorbeeld ook dat je van rauw eten afvalt en het allerlei voordelen heeft voor je gezondheid? Nou, klinkt interessant. Vonden wij ook. Lees hier waarom: Say what?! Waarom we elke dag voor rauw eten moeten gaanNegatieve calorieën

Reageer op artikel:
Negatieve calorieën: Eet ze en verlies gewicht
Sluiten