Rise en shine: Zo word je ein-de-lijk een ochtendsporter

Velen van ons zouden het liefst in de ochtend willen sporten. Vaak lukt dit alleen niet. Dit kan bijvoorbeeld liggen aan werk, school of gewoon omdat je niet uit je bed kan komen. Maar zweten in de ochtend is erg goed. Uit onderzoek blijkt namelijk dat je er energie van krijgt, je scherper wordt en het je creativiteit stimuleert.

Gelukkig zijn er best wat tips waarmee jij hopelijk eindelijk die ochtendsporter wordt die je graag zou willen zijn.

1. Weet van te voren wat je gaat trainen

Als je de Bikini Body Guide doet van Kayla Itsines, dan kan je in je bed al je workout bekijken. Zo weet je of je een yoga matje nodig hebt, dumbells of de step. Sport je thuis dan kan je in de avond alles al klaar leggen voor de volgende ochtend.

2. Ga bedtijds naar bed

Volgens ‘The American Academy of Sleep Medicine’ kun je het beste gemiddeld zeven tot acht uur per dag te slapen. Volgens onderzoekers is het zo dat als je in de ochtend sport, je een betere kans hebt op een goede nachtrust.

3. Dwing je zelf uit bed te stappen

Zet bijvoorbeeld je wekker aan de andere kant van je kamer. Hierdoor moét je wel eerst opstaan voordat je je wekker uit kan zetten. Als je eenmaal op bent gestaan, verzamel dan al je moed om te blijven staan en je sportkleding te pakken. Je bent nu toch al uit bed.

4. Maak een playlist voor je workouts

Creëer een Soundcloud lijst met alle nummers waar je energie van krijgt en je hierdoor meer power krijgt tijdens je workouts.

5. Maak een heerlijk ontbijtje

Havermoutpap is heerlijk. Als topping kan je allerlei heerlijke stukjes gedroogd fruit en nootjes gebruiken. Je kunt dit zowel voor als na het sporten eten.Als je al iets klaar hebt liggen in de koelkast dan is het heerlijk om eerst even te knallen in de sportschool en daarna relaxt je ontbijtje thuis op te eten. ochtend

Reageer op artikel:
Rise en shine: Zo word je ein-de-lijk een ochtendsporter
Sluiten